Sunday, Oct 30, 2022

صفحه نخست » پلیس آلمان مشغول بررسی حمله لباس شخصی های نقاب‌پوش جمهوری اسلامی به معترضان در برلین

masked_banner.jpgرادیو فردا - ساعاتی پس از ضرب‌وجرح سه مخالف جمهوری اسلامی به‌دست افراد ناشناس در تجمع اعتراضی شبانه مقابل سفارت ایران در برلین، پلیس آلمان روز یک‌شنبه هشتم آبان اعلام کرد که در حال بررسی و تحقیق در مورد این حمله است.

به گفته پلیس، مشاهدات ماموری که مشغول نگهبانی از سفارت بوده حاکی است که سه مرد نقاب‌پوش اقدام به پاره کردن بنرها و پرچم‌هایی کردند که متعلق به یک خانه سیار در نزدیکی ساختمان سفارت جمهوری اسلامی در پایتخت آلمان بود.

در بیانیه پلیس آمده است که به‌رغم هشدارهای مامور نگهبانی مبنی‌بر توقف حمله، مهاجمان در خانه سیار را باز کردند و چهار تن از سرنشینان آن را ضرب‌وجرح کردند.

vanAttack.jpg خانه سیار حامل گروهی از مخالفان جمهوری اسلامی در مقابل سفارت ایران در برلین که بامداد یک‌شنبه هدف حمله مهاجمان «ناشناس» قرار گرفت

***

بر اساس این گزارش، این حمله سه مجروح بر جای گذاشت و در نهایت، مهاجمان با خودرو از محل متواری شدند.

در اظهارات پلیس آلمان به جزئیات بیشتری در مورد این حمله اشاره نشده است.

پیش از این بیانیه، خبرنگار روزنامه بیلد آلمان گزارش داده بود که نیروهای تحت امر جمهوری اسلامی حوالی ساعت دو بامداد در برلین‌ با چاقو، چماق و مشت و لگد به گروهی از مخالفان حکومت که در مقابل سفارت ایران تجمع کرده بودند یورش برده و آن‌ها را ضرب و جرح کردند.

به نوشته خبرگزاری آلمان، بنرهای یاد شده حاوی شعارهایی چون «زن، زندگی، آزادی» و «ایرانیان خواهان دموکراسی هستند» بود.

در همین حال، یکی از شاهدان عینی به خبرنگار بیلد گفته بود که دو نفر از مهاجمان هنگام حمله از خودروی خود پیاده نشدند و با اسلحه، تجمع‌کنندگان را تهدید کردند.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy