Friday, Nov 25, 2022

صفحه نخست » شلیک روزبه و چیپ رامین، تیم فوتبال ایران ۲- ولز صفر

wc_banner.jpgتیم فوتبال ایران در یک بازی دراماتیک در وقت‌‌های اضافه نیمه دوم با دو گل ولز را شکست داد.

تیم‌های فوتبال ایران و ولز امروز (جمعه) از ساعت ۱۳:۳۰ به وقت تهران مقابل هم قرار گرفته‌اند. این دومین دیدار تیم فوتبال در رقابت‌های جام جهانی ۲۰۲۲ قطر است. تیم فوتبال ایران در شرایطی در این بازی حاضر شده است که شب گذشته، «وریا غفوری» بازیکن سابق تیم ملی فوتبال، کاپیتان پیشین استقلال و بازیکن کنونی فولاد، از سوی نیروهای سپاه پاسداران به دلیل «حمایت نکردن از تیم فوتبال» بازداشت شد.

جام جهانی 2022 قطر - گروه B
ورزشگاه: احمد بن علی(الریان)- ساعت 13:30 - تماشاگر: ۴۰۸۷۵ نفر

داور: ماریو آلبرتو اسکوبار(گواتمالا)/ کمک‌ها: کالب والس(ترینیداد و توباگو) و خوآن کارلوس(کاستاریکا)/ داور چهارم: ماگوئته اندیایه(سنگال).

تیم فوتبال ایران
سیدحسین حسینی، مرتضی پورعلی‌گنجی، مجید حسینی، رامین رضاییان، میلاد محمدی، سعید عزت اللهی (۸۳- علی کریمی)، احسان حاج‌صفی (۷۷- مهدی ترابی)، احمد نوراللهی (۷۸- روزبه چشمی)، علی قلی‌زاده( ۷۷- علیرضا جهانبخش)، مهدی طارمی و سردار آزمون(۶۸- کریم انصاریفرد)
سرمربی: کارلوس کی‌روش

تیم ملی ولز
وین هنسی، کریس مفام، جو رودن، بن دیویس، اتان آمپادو (۷۸- جو آلن)، آرون رمزی (۸۸- دنی وارد)، کانتر رابرتز (۵۷- دنیل جیمز)، نکو ویلیامز، گرت بیل، هری ویلسون (۵۷- برنان جانسون) و کیفر مور
سرمربی: رابرت پیج

شرح گل:
ایران یک - ولز صفر ( دقیقه ۸+۹۰- روزبه چشمی): حرکت ایران از سمت سمت چپ مدافعان ولز را به اشتباه انداخت و آلن توپ را به پشت محوطه فرستاد و روزبه چشمی با شوتی فوق العاده دروازه ولز را فرو ریخت.

***

***

ایران دو - ولز صفر (۱۲+۹۰- رامین رضاییان): در حالی که ولز بی محابا حمله می کرد و چیزی برای از دست دادن نداشت روزبه چشمی توپ را با سر از دفاع به طارمی رساند، مهدی طارمی توپ را برداشت و با پاسی فوق العاده رامین رضاییان را در موقعیت گلزنی قرار داد و رامین با ضربه چیپش دروازه ولز را برای بار دوم باز کرد.

***

***

اتفاق ویژه:
در صحنه خطای هنسی روی مهدی طارمی داور ابتدا گلر ولز را با کارت زرد جریمه کرد که با اعتراض شدید بازیکنان ایران رو به رو شد اما VAR ورق را به سود ایران برگرداند و با کارت قرمز به سوی هنسی برگشت تا ایران فرصت گلزنی به ولز ده نفره را پیدا کند.

01.jpg02.jpg

ایران وایر - تمامی بازیکنان تیم فوتبال ایران به غیر از «سردار آزمون» و «حسین حسینی» سرود جمهوری اسلامی را در مراسم پیش از آغاز بازی همخوانی کردند. «مهدی طارمی» و «احسان حاج صفی» بازیکنانی بودند که به صورت مشخص و با صدایی بلند این سرود را در مراسم آغازین بازی همخوانی می‌کردند.

***

***

شادی برای گلی که سالم نبود

تیم فوتبال ایران دقیقه پانزدهم موفق شد دروازه تیم ملی ولز را باز کند. علی قلی‌زاده روی پاس سردار آزمون توپ را وارد دروازه ولز کرد. در حالی که به نظر می‌رسید بازیکنان این تیم به احترام کشته‌شدگان هفته‌های اخیر در ایران یا بازداشت «وریا غفوری» بازیکن پیشین تیم ملی، از شادی خودداری کنند، بازیکنان حلقه‌ شادی تشکیل دادند. ثانیه‌هایی بعد کمک داور ویدیویی (VAR) رای به آفساید بودن گل و مردود شدن گل داد.

پایان نیمه اول؛ ایران صفر - ولز صفر

نیمه اول دیدار تیم‌های فوتبال ایران و ولز با تساوی بدون گل به پایان رسید. تیم ایران در این دیدار با ترکیبی متفاوت از بازی گذشته و با آرایشی هجومی‌تر از بازی مقابل انگلیس وارد زمین شد.

تیم فوتبال ایران در دقیقه پانزدهم توسط علی قلی‌زاده به گل رسید ولی پس از پایان شادی گل بازیکنان، این گل توسط کمک داور ویدیویی به دلیل آفساید، مردود اعلام شد.

در نیمه نخست تیم فوتبال ایران با ترکیب ۲-۴-۴ مقابل تیم ملی ولز قرار گرفت. هر دو تیم موقعیت‌هایی برای گل‌زنی داشتند اما تلاش هر دو تیم بی‌نتیجه ماند.

👈مطالب بیشتر در سایت ایران وایر

آغاز نیمه دوم ایران و ولز؛ شعار زن، زندگی، آزادی ممنوع شد

دیدار تیم‌های فوتبال ایران و ولز در نیمه دوم در حالی آغاز شد که گزارش‌‌هایی مبنی بر برخورد نیروهای انتظامی حاضر در ورزشگاه با برخی از ایرانیان منتشر شده است. طبق این گزارش‌ها، برخی از تماشاگرانی که پرچم‌ها یا نمادهایی از جنبش اعتراضی مردم ایران به همراه داشتند، با برخورد نیروهای انتظامی مواجه شدند. نیروهای انتظامی حاضر در قطر، پرچم‌هایی که شعار «زن، زندگی، آزادی» روی آن‌ها نوشته شده بود را جمع می‌کردند.

همچنین «علی عمادی» گزارشگر «صدای آمریکا»، از برخورد تماشاگرانی که از سوی حکومت جمهوری اسلامی به قطر آمده بودند با برخی از تماشاگران ایرانی که شعارهای اعتراضی به همراه داشتند خبر داده است.

در آغاز نیمه دوم، تیم فوتبال ایران دو بار با ضربات سردار آزمون و علی قلی‌زاده در کمتر از یک دقیقه، توپ را به تیر دروازه ولز زد.

ایران دو - ولز صفر؛ جشن گل و پیروزی تیم فوتبال در مرکز زمین

تیم فوتبال ولز از دقیقه ۸۶ و با اخراج دروازه‌بانش «وین هنسی» ده نفره به بازی ادامه داد. وین هنسی در مصاف تک به تک با مهدی طارمی روی مهاجم تیم فوتبال ایران مرتکب خطا شد. داور بازی ابتدا به او به دلیل دور شدن توپ از دروازه کارت زرد داد اما پس از آن با بازبینی «کمک داور ویدیویی» و تشخیص بالا آمدن بیش از حد پای دروازه‌بان ولز، کارت خود را به قرمز تغییر داد.

تیم فوتبال در دقایق باقی مانده سعی کرد از فرصت ده نفره شدن حریف برای رسیدن به گل برتری، با افزایش فشارها و حملات خود استفاده کند.

تیم فوتبال در نهمین دقیقه از وقت‌های تلف شده با ضربه روزبه چشمی به گل پیروزی رسید. با این گل تمامی بازیکنان ایران برای جشن گل، به داخل زمین دویدند.

دقیقه یازدهم وقت‌های تلف شده، رامین رضاییان بار دیگر دروازه ولز را روی یک ضد حمله باز کرد و بار دیگر بازیکنان تیم فوتبال حلقه شادی خود را مقابل دوربین‌های فیفا تکرار کردند.

در طول این بازی، کارلوس کی‌روش بارها به داور و کمک داور مسابقه اعتراض می‌کرد؛ رفتاری عادی که جزیی از تاکتیک‌های او برای تحت تاثیر قراردادن داوران محسوب می‌شود. کارلوس کی‌روش در حالی به داوری مسابقات جام جهانی اعتراض می‌کند در هر دو بازی تیمش مقابل انگلیس و ولز، کمک داور ویدیویی برای تیم او پنالتی یا اخراج به ارمغان آورده است.

تیم فوتبال با این پیروزی، شانس صعود به مرحله بعد را به دست آورد.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy