Tuesday, Nov 1, 2022

صفحه نخست » مقام قضایی: فرشته احمدی با شلیک گلوله از داخل خانه خودش کشته شد

shot_banner.jpgرادیو فردا - یک مقام قضایی جمهوری اسلامی مدعی شد فرشته احمدی، شهروند ساکن مهاباد که کشته شدن او بازتاب گسترده‌ای در شبکه‌های اجتماعی داشت، نه در جریان اعتراضات ضدحکومتی «بلکه بر اثر شلیک گلوله در خانه خود کشته شده است».

ناصر عتباتی، رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی، روز سه‌شنبه ۱۰ آبان گفت: «طبق بررسی‌هایی که تا امروز انجام شده اثبات گردیده، شلیک گلوله از داخل منزل این فرد انجام شده و این موضوع را اعضای خانواده این خانم هم تایید کرده‌اند».

وی افزود: «حسب اعلام مراجع انتظامی و امنیتی در محدوده منزل این خانم در زمان وقوع حادثه هیچ گونه تجمع، اغتشاش و حضور پلیس نیز وجود نداشته است».

این اظهارات در حالی است که برخی منابع حقوق بشری از جمله سازمان هه‌نگاو گزارش داده‌اند که فرشته احمدی روز پنجم آبان در جریان اعتراضات با شلیک مستقیم نیروهای حکومتی کشته شده است.

مقامات جمهوری اسلامی از آغاز اعتراضات کنونی در ایران کشته شدن بسیاری از معترضان را انکار کرده و مدعی شده‌اند که مرگ آن‌ها بر اثر «تصادف رانندگی»، «خودکشی»، «سقوط از ارتفاع» و یا «تیراندازی از میان جمعیت» بوده است.

در این میان به‌ویژه ویدئوها و تصاویر خاکسپاری او توجهات بسیاری را جلب کرده است. در این تصاویر دختر بچه‌ای که گفته می‌شود فرزند خانم احمدی است در حال عزاداری بر خاک نشسته و مشتی خاک را نیز در دست گرفته است.

رئیس کل دادگستری استان آذربایجان اما این گزارش‌ها را «فضاسازی رسانه‌ای» نامیده و گفته که در این‌ باره پرونده با موضوع «قتل عمد» تشکیل شده و در حال رسیدگی است.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy