Tuesday, Nov 1, 2022

صفحه نخست » رئیس نهاد نمایندگی خامنه‌ای: ۵۵ درصد مردم اعتراضات را تایید کرده‌اند، ۸۳ درصد این گروه اصلا در اعتراضات شرکت نکرده‌اند

kham_banner.jpgرادیو فردا - رئیس نهاد نمایندگی علی خامنه‌ای در دانشگاه‌ها می‌گوید که «۵۵ درصد مردم» اعتراضات را تایید کرده‌اند.

مصطفی رستمی روز سه‌شنبه ۱۰ آبان در نشست تشکل‌ها و فعالین فرهنگی دانشجویی دانشگاه‌های استان ایلام این آمار را بر اساس یک نظرسنجی بیان کرد و افزود: «از این مقدار ۸۳ درصد اصلا در این اعتراضات شرکت نکرده‌اند، ولی با وجود این معترض‌اند».

بر اساس گزارش خبرگزاری ایسنا، او بدون اشاره به این‌که این نظرسنجی از سوی کدام نهاد انجام شده است، گفت «۶۰ درصد» افرادی که اعتراضات را تایید کرده‌اند، «مسائل اقتصادی و معیشتی را دلیل این اعتراض‌ها دانسته‌اند» و اذعان کرد که «در جامعه ما مشکلات زیر ساختی وجود دارد».

ادعاهای رستمی در شرایطی بیان شده که در بیشتر شعارهای معترضان در داخل و خارج از دانشگاه‌ها، شعارهای اقتصادی با وجود مشکلات معیشتی شدید در ایران، چندان پررنگ نبوده است.

آن‌طور که رئیس نهاد نمایندگی ولی فقیه مدعی شده است، وقتی از این افراد سوال شد که مطالبات شما چیست، «۵۹ درصد اصلاح معیشت، شش درصد رفع فیلتر و تنها ۳.۵ درصد آزادی زنان را در حجاب و پوشش خواستار شده‌اند».

او همچنین اضافه کرده که «بیش از ۲۰ درصد» نیز به دلیل «فساد اداری و اصلاح ساختار» آن، اعتراضات را تایید کرده‌اند.

رئیس نهاد نمایندگی رهبر جمهوری اسلامی در دانشگاه‌ها همچون دیگر مقامات جمهوری اسلامی، اعتراضات را به «هیجانات» ربط داده و افزوده است: «این رفتارها در فضای دانشگاه عادی نیست. شکل ناسزاگویی، خشم و نفرت یک امر عجیب است... بسیاری از دانشجویان در یک فضای توهمی قرار دارند».

پس از گسترش اعتراضات به مرگ مهسا امینی به سراسر کشور، دانشگاه‌های شهرهای مختلف ایران شاهد تجمعات بزرگی بوده و بسیاری از دانشجویان، بدون حجاب در این گردهمایی‌ها شرکت کردند.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy