Wednesday, Dec 14, 2022

صفحه نخست » همکاری و توافقی نویدبخش، مسعود نقره‌کار

hamkari.jpgهمکاری شورای مدیریت گذار و شورای ملی تصمیم، نشانۀ گذر از گسترۀ حرف و شعار، وتجلیِ گامی بزرگ و ارزشمند در پایبندی به ایده‌ها، ارزش‌ها و قول‌ها در کردار و عمل است. این همکاری و همگرایی اقدامی نویدبخش و امیدوارکننده در راهِ گسترش و تعمیق همکاری و همگرایی شورا‌ها، حزب‌ها، سازمان‌ها و شخصیت‌های سیاسی، فرهنگی، علمی، فرهنگی و هنریِ مخالف حکومت اسلامی ست.

ضعف و ناتوانی درعبور از گسترۀ حرف و شعار و گام گذاردن به گسترۀ کردار، مشکلِ بنیادی اپوزیسیون حکومت اسلامی در خارج از کشوراست. همه از آزادی و دموکراسی و حقوق بشر می‌گوئیم، خواهان گذر از حکومت اسلامی، یا به زبان روشن تر سرنگونی این حکومت و جایگزینی یک حکومت دموکرات و سکولار هستیم. همه ازاهمیت تحمل و مدارا و گفت و گو و "دیالوگ دموکراتیک" تا دلمان بخواهد داد سخن سرداده‌ایم، اما در فرصتی ۴۳ ساله نتوانستیم در خارج از کشور حتی یک شورای هماهنگی و یا یک ستاد پشتیبانی از مبارزه و مبارزان در داخل کشور با حضور حزب‌ها و سازمان‌ها و شخصیت‌های سیاسی مختلف از طیف‌های سیاسی متنوع و گوناگون، سامان دهیم.

خودخواهی، خود محوری، خود حق پنداری و فرقه گرایی، تنگ نظری و حسادت سیاسی، و دیگر ویژگی‌های شخصیتی، روانی و رفتاری در میان بخشی از رهبران جریان‌های سیاسی و شخصیت‌های مطرح سیاسی در خارج از کشور یکی از مهمترین عوامل تداوم حیات پراکندگی، تفرقه و ضعف اپوزیسیون حکومت اسلامی در خارج از کشور بوده و هست.


غرورانگیز و دلگرم کننده است اما قابل تعمق و فکر که جوانان ۱۶ تا ۲۵ ساله ما، در کف خیابان‌های سرزمینمان، ما، مدعیان سیاست ورزی و سیاستمداری در خارج کشور را جا گذاشته‌اند و دلاورانه می‌روند تا رهبران و پیشتازان جنبش آزادیخواهانه و عدالت جویانه شوند، و ما با انبانی تجربه و امکانات ۴۳ سال در بهترین شرایط به جای یاری رساندن به عزیزانمان در داخل کشور مشغول خودزنی و دیگرزنی بوده‌ایم. اپوزیسیون حکومت اسلامی در خارج از کشور دستاوردهای مبارزاتی ارزشمندی داشته و دارد اما در مقایسه با کمیت و کیفیت‌اش، دستاوردها بیش از این‌ها می‌بایست بوده باشد.


تا دیرتر نشده کاری باید کرد. چشم‌های رنگین زیبایی زندگی و عشق به آزادی در انتظارند، اگر به این چشم انتطاری های" زیبا ترین فرزندان آفتاب و باد" پاسخی شایسته ندهیم و فقط تماشاگران و هوراکشان و سوگواران تدوام شکنجه و کشتار جوانان ِ سرشار از شور و شعورِ زندگی و آزادی باشیم، ما را نخواهند بحشید.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy