Saturday, Dec 17, 2022

صفحه نخست » دنیا در انتظار قهرمانی مسی؟

wcbanner.jpgمسی یا امباپه؟ کدامیک جام جهانی ۲۰۲۲ قطر را بالای سر خواهد برد؟

یورونیوز - یکشنبه شب در ورزشگاه لوسیل قطر مشخص خواهد شد که بالاخره لیونل مسی می‌تواند جام جهانی را لمس کند یا این هوگو لوریس خواهد بود که برای دومین بار پیاپی به عنوان کاپیتان فرانسه، جام جهانی را بالای سر خواهد بود.

دو تیم آرژانتین و فرانسه در حالی بازی پایانی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر را برگزار می‌کنند که تیم پیروز در نهایت بعد از برزیل، ایتالیا و آلمان، در جایگاه سومین تیم پرافتخار تاریخ جام جهانی قرار خواهد گرفت. خروس‌ها و آلبی سلسته هر دو تاکنون دو بار موفق به قهرمانی در این رقابت‌ها شده‌اند و تیم برنده می‌تواند برای سومین بار به این افتخار دست یابد.

این مسابقه در حالی برگزار می‌شود که همه این رقابت را جدال میان لیونل مسی و کیلین امباپه، دو ستاره باشگاه پاری‌سن‌ژرمن می‌دانند. باشگاه متمول پاریسی باید خوشحال باشد که در نهایت هر کدام از دو تیم پیروز این مسابقه شود، در نهایت یکی از ستاره‌های این تیم جام قهرمانی را بالای سر خواهد برد.

دشان با لشکر مصدوم‌ها فرانسه را به فینال رساند

فرانسه این رقابت‌ها را با قدرت آغاز کرد و در نخستین مسابقه خود هم موفق شد با به ثمر رساندن ۴ گل در مقابل استرالیا برای همه مدعیان خط و نشان بکشد. خروس‌ها همچنین با پیروزی در مقابل دانمارک در دومین بازی طلسم تیم قهرمان دور قبل را باطل کردند. روندی که در جام‌های جهانی قبلی مشاهده شده و تیم قهرمان دور قبل، همواره در دور بعدی مسابقات در همان مرحله مقدماتی حذف شده است. آلمان در ۲۰۱۸، اسپانیا در ۲۰۱۴ و ایتالیا در ۲۰۱۰ و همینطور فرانسه در ۲۰۰۲ از آن جمله بوده‌اند. اما این بار شاگردان دیدیه دشان که با لشکری از مصدوم‌ها به این رقابت‌ها آمده توانست با قدرت رقبای خود را یکی پس از دیگری از سر راه خود بردارد. آبی‌ها هرچند در آخرین بازی مرحله مقدماتی در مقابل تونس بازی را واگذار کردند اما در مرحله یک هشتم نهایی با نتیجه ۳-۱ لهستان را شکست دادند.

👈مطالب بیشتر در سایت یورونیوز

این تیم همچنین در مرحله یک چهارم نهایی با درخشش اولیویه ژیرو موفق شد انگلیس که خود را یکی از مدعیان قهرمانی می‌دانست از سر راه بردارد و به جمع چهار تیم نهایی این رقابت‌ها راه یابد. فرانسوی‌ها در حالی در مقابل مراکش در نیمه نهایی قرار گرفتند که این تیم آفریقایی پیش از آن در این رقابت‌ها تنها یک بار و آنهم با گل به خودی دروازه خود را باز شده دیده بود. اما شاگردان دشان قدرت خود را در آن مسابقه هم نشان دادند و موفق شدند با ۲ گل حریف خود را شکست دهند.

فرانسوی‌ها حالا در حالی به فینال جام جهانی ۲۰۲۲ قطر رسیده‌اند که ستارگانی چون انگولو کانته، کریم بنزما، پل پوگبا، کریستف انکونکو، مایک مانیان، پرسنل کیمپمبه و جمعی دیگر از بازیکنان موفق خود را به دلیل مصدومیت به این رقابت‌ها نیاورد. آنها حالا هم در آستانه برگزاری فینال با بحران تازه‌ای رو به رو شده‌اند و گفته می‌شود چندین نفر از بازیکنان اصلی آنها به دلیل ابتلا به آنفولانزای شتری احتمال دارد مسابقه فینال را از دست دهند.

دیدیه دشان، سرمربی تیم ملی فرانسه در نشست خبری پیش از مسابقه به موضوع مریضی چند نفر از بازیکنانش اشاره کرد اما تاکید کرد که مشخص نیست آنها بازی مقابل آرژانتین را از دست دهند یا خیر.

فرانسوی‌ها اگر موفق به شکست آرژانتین شوند، پس از ایتالیا ۱۹۳۸، برزیل ۱۹۶۲ به سومین تیمی تبدیل می‌شوند که توانسته‌اند از قهرمانی خود دفاع کنند و دو بار پیاپی قهرمان جهان شوند. البته فرانسوی‌ها در صورت موفقیت در دیدار فینال به نخستین کشوری تبدیل خواهند شد که جام جهانی جدید را دو بار پشت سر هم بالای سر برده‌اند. همچنین در صورت قهرمانی فرانسوی‌ها امباپه ستاره این تیم در ۲۳ سالگی برای دومین بار قهرمان جهان خواهد شد.

دنیا در انتظار قهرمانی مسی؟

دیدیه دشان، سرمربی تیم ملی فرانسه در نشست خبری پیش از دیدار فینال در پاسخ به پرسشی گفت که می‌داند بسیاری در جهان دوست دارند قهرمانی مسی و آرژانتین را ببینند اما او و تیمش تلاش خواهند کرد که جلوی این کار را بگیرند. دشان همچنین افزود که حتی بعضی از فرانسوی‌ها در دیدار یکشنبه شب طرفدار مسی و آرژانتین خواهند بود.

اشاره سرمربی خروس‌ها نشان می‌دهد که دنیای فوتبال تا چه اندازه علاقه‌مند است لیونل مسی افسانه‌ای که تمام افتخارات ممکن در دنیای فوتبال را در کارنامه دارد، با بالا بردن جام قهرمانی، دوران حرفه‌ای خود در تیم ملی آرژانتین را به پایان برساند. آرژانتینی‌ها با لیونل اسکالونی جوان، پیش از رقابت‌ها به عنوان یکی از مدعیان قهرمانی شناخته می‌شدند اما آبی سلسته در دیدار نخست در مقابل عربستان سعودی همه را ناامید کرد. آرژانتینی‌ها در دیدار ابتدایی خود با نتیجه ۲-۱ بازی را به حریفی واگذار کردند که همواره به دریافت گل‌های زیاد در جام جهانی شناخته می‌شود.

اما آن شکست تاکنون اولین و آخرین بازی بوده که آرژانتینی‌ها در این رقابت‌ها تجربه کردند و یاران مسی دیدارهای خود را یکی پس از دیگری با پیروزی پشت سر گذاشته‌اند.

آلبی سلسته با درخشش کاپیتان مسی مکزیک و لهستان را در مرحله مقدماتی شکست دادند تا به عنوان تیم اول به مرحله بعد راه یابند. آنها سپس استرالیایی که فرانسه به راحتی و با نتیجه ۴-۱ شکست داده بود، به سختی و با نتیجه ۲-۱ از پیش رو برداشت. در یک چهارم نهایی آرژانتینی‌ها در دیداری تماشایی پس از تساوی ۲-۲ در ۱۲۰ دقیقه موفق شدند در ضربات پنالتی هلند فن خال را شکست دهند.

با این حال به لطف درخشش مسی، آرژانتینی‌ها در مرحله نیمه نهایی به قاطعانه‌ترین پیروزی خود دست یافتند و توانستند کرواسی که برزیل را حذف کرده بود، با نتیجه ۳-۰ از پیش رو بردارد.

حالا مسی که یک بار عنوان نایب قهرمانی جام جهانی را تجربه کرده، آرزویی جز فتح این جام ندارد تا پس از مارادونای ۱۹۸۶ و ماریو کمپس ۱۹۷۸، سومین ستاره آرژانتین باشد تا سرزمین خورشید را به قهرمانی در جام جهانی برساند.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy