Wednesday, Dec 21, 2022

صفحه نخست » ادعای تسنیم در ارتباط با دیدار دیدار امیرعبداللهیان و بورل

tasnimbanner.jpgدیدار امیرعبداللهیان و بورل پیام به براندازان و اپوزیسیون بود

کیهان لندن - حامیان حکومت اسلامی در ایران دی‌ماه ۱۳۹۸ بعد از کشته شدن قاسم سلیمانی شعار می‌دادند «لال شود زبانی که بعد از حاج قاسم حرف از مذاکره بزند.» در آستانه سومین سالگرد کشته شدن سلیمانی اما مقامات رژیم به امید باز شدن کانالی برای مذاکره و «احیای برجام» تن به هر ذلتی می‌دهند حتا اگر دیدار با مسئولانی از اروپا باشد که رژیم را «سرکوبگر» و «جنایتکار» می‌دانند و البته با همین سرکوبگران و جنایتکاران پشت یک میز نشسته‌اند!

خبرگزاری تسنیم وابسته به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با استقبال از دیدار مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با وزیر خارجه جمهوری اسلامی در حاشیه نشست «بغداد ۲» در اردن، صحبت‌های جوزپ بورل را علائم «بازگشت اروپا به میز مذاکره با ایران» خوانده و مدعی شده که با این کار به «ضدانقلاب و براندازان اجاره‌ای» پیام فرستاده شده است.

پس از این دیدار جوزپ بورل در توییتی نوشت «در دیدار ضروری با وزیر خارجه جمهوری اسلامی در میانه وخامت روابط ایران و اتحادیه اروپا بر ضرورت توقف فوری حمایت نظامی از روسیه و سرکوب داخلی در ایران تاکید شده است... توافق کردیم که باید ارتباطات را باز نگه داریم و بر اساس مذاکرات وین برجام را بازیابی کنیم.»

👈مطالب بیشتر در کیهان لندن

خبرگزاری تسنیم هشدار مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نسبت به سرکوب مردم در ایران و ارسال تسلیحات به روسیه و «وخامت روابط با اروپا» را نادیده گرفته و فقط از اینکه بورل درباره «برجام» حرف زده به این نتیجه رسیده که اروپایی‌ها به میز مذاکرات برگشته‌اند.

خبرگزاری تسنیم با اشاره به حمایت اروپایی‌ها و آمریکا از «آشوب‌ها و اغتشاشگران» نوشته «مقام‌های غربی چند بار مدعی شده بودند که مذاکره با ایران دیگر در دستور کار آنها نیست و بجای مذاکره، به‌ روی تحولات ایران تمرکز کرده‌اند که این مواضع به‌ صورت گسترده مورد استقبال رسانه‌های فارسی‌زبان لندن‌نشین قرار می‌گرفت... اما این دیدار نشان داد آمریکا و غرب بعد از استفاده ابزاری از اپوزیسیون و رسانه‌های فارسی‌زبان لندن‌نشین، پشت آنها را خالی کرده و به میدان مذاکره با ایران برای لغو تحریم‌های غیرقانونی بازگشته‌اند.»

همزمان اسماعیل قاآنی فرمانده «سپاه قدس» برای رسانه‌های مخالف حکومت و خبرنگاران خط و نشان کشید و تهدید کرد «هرکسی یک روز کار رسانه‌ای علیه جمهوری اسلامی کرده باشد اسمش در دفتری که باید نوشته شود نوشته شده به حول و قوه الهی یک روز ضربه‌اش را خواهد خورد و روزی می‌رسد که آنها می‌بینند هیچ چیز برای آنها باقی نمانده است؛ افتخار کنید به این نظام!»

اینهمه در حالیست که مذاکرات اتمی با جمهوری اسلامی از اواخر سال ۱۴۰۰ چند هفته پس از حمله روسیه به اوکراین در عمل متوقف شد و روس‌ها نقش اصلی را در توقف آن داشتند اما پس از آغاز خیزش سراسری در ایران مقامات اروپایی و آمریکایی‌ها رسماً اعلام کردند دیگر به دنبال مذاکره با جمهوری اسلامی نیستند و روی اعتراضات متمرکز شده‌اند. درواقع اعتراضات مردم ایران علیه جمهوری اسلامی بساط مذاکره غرب با رژیم را جمع کرد.

از سوی دیگر، مقامات سیاسی و نظامی جمهوری اسلامی بارها ادعا کرده‌اند «از برجام بی‌نیاز شدیم» و حتا دولت «قاضی مرگ» ادعا کرد که بودجه و برنامه‌های خود را بدون در نظر گرفتن برجام تنظیم کرده است! اما واقعیت اینست که شرایط اقتصادی جمهوری اسلامی به دلیل تشدید تحریم‌ها و تداوم اعتراضات بدتر از پیش شده است. اکنون نرخ دلار به نزدیک ۴۰ هزار تومان رسیده و تورم و گرانی بیداد می‌کند و همین مسئله به نارضایتی‌ها بیش از پیش دامن می‌زند.

گفتنی است که ساعاتی پس از دیدار بورل و امیرعبداللهیان ویدئویی از جو بایدن منتشر شد که او به صراحت می‌گوید «برجام مُرده است.»

حالا خبرگزاری «تسنیم» در حالی مدعی آغاز مذاکرات اتمی شده که از دلایل اصلی توقف آن اختلاف آژانس بین‌المللی انرژی اتمی با تهران بر سر عدم پاسخگویی مقامات مسئول جمهوری اسلامی درباره ذرات رادیواکتیو با منشاء انسانی در سه سایت اعلام نشده است. آژانس رسماً اعلام کرده تا این اختلاف حل نشود از توافق خبری نیست. به بیان دیگر «ذوق‌زدگی» خبرگزاری وابسته به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از دیدار بورل با امیرعبداللهیان صرفاً امیدواری دادن به حامیان حکومت برای القای برقرار ماندن کانال‌های دیپلماتیک تهران با اروپاست. آنهم در شرایطی که غربی‌ها تحریم‌های جدید سنگینی را علیه جمهوری اسلامی به خاطر نقض فاحش حقوق بشر و سرکوب مردم ایران در نظر گرفته‌اند.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy