Saturday, Dec 24, 2022

صفحه نخست » دست‌آوردهای جنبش انقلابی زن زندگی آزادی که وارد صدمین روز خود شد، حمید آقایی

Hamid_Aghaei.jpgرمز تداوم «زن، زندگی، آزادی»: «اتحاد، مبارزه، پیروزی»

۱- جنبش انقلابی زن زندگی آزادی در دامن مبارزات بیش از صد سال مردم ایران برای دست یابی به حکومت قانونِ برخاسته از اراده ملت و ورود به دنیای مدرن و جامعه ای آزاد و عادلانه، زاییده شد.

۲- اکنون جنبش نوین «زن زندگی آزادی، که در ۲۶ شهریور بر سر مزار دختر ۲۳ ساله کرد مهسا (ژینا) امینی با شعار "ژن ژیان ئازادی" در کردستان آغاز و به سراسر ایران کشیده شد، وارد صدمین روز تولد خود شده است.

۳- پیشتازان این جنبش انقلابی جوانان و زنان بودند که با حضور مستمر خود در خیابانها، مدارس و دانشگاه ها آنرا زنده و پویا نگاه داشتند و خیزش خود را علیه نظام جمهوری اسلامی به سرتاسر ایران سرایت دادند. در اثر این تداوم بود که بخش ها و گروه های مختلف اجتماعی به آن پیوستند و با روش ها و تاکتیکهای خاص خود نقش موثری در غنی سازی و تعمیق و گستردگی جنبش بازی نمودند.

۴- اعتصابات موفق کسبه و بازاریان و دیگر اصناف در کردستان و ادامه مبارزات مسالمت آمیز هموطنان کرد تحت مدیریت احزاب کرد و "جمعه‌های اعتراضی" اهل سنت بلوچ در سیستان و بلوچستان در همبستگی با دیگر استانهای کشور توطئه های جمهوری اسلامی برای تجزیه طلب نامیدن مبارزان کرد و بلوچ را نقش بر‌‌ آب نمود.

۴- اصناف و بازاریان دیگر شهرهای کشور نیز در این صد روز بارها با تعطیل کردن مغازه‌های همبستگی خود را با جوانان و زنان برای رهایی از ستم و تبعیض جمهوری اسلامی نشان دادند.

۵- یکی دیگر از کانونهای مبارزاتی دانشگاه ها بودند که با تحصن و حضور اعتراضی هر روزه خود۷ نقش بسیار موثری در زنده نگاه داشتن جنبش انقلابی زن زندگی آزادی داشتند. اتحادها و تشکلهای جدید دانشجویی نیز در مدت این ۱۰۰ با برگزاری تحصن و بکارگیری روشها و تاکتیک های ابتکاری اعتراضی شکل گرفتند و نهادینه شدند.

۶- همبستگی ایرانیان خارج کشور در بسیاری از شهرهای بزرگ و کوچک جهان برای همگامی با هموطنان داخل کشور از دیگر دستآوردهای بزرگ بود. نقطه اوج این همبستگی حضور بیش از ۸۰ هزار نفر از ایرانیان خارج کشور در برلین و بیش از ۵۰ هزار نفر در ترنتو کانادا بود.

۷- جنبش انقلابی زن زندگی آزادی، بسیاری از جریانات سیاسی اپوزیسیون را همدل و همزبان ساخت، به هم نزدیک نمود و موانع همکاری، اتحاد و ائتلاف را که چندین دهه غیر قابل عبور تصور می شدند، هموارتر کرد. بطوریکه موضوع اتحاد و ائتلاف و همکاری در دستور کار بسیاری از جریانات سیاسی قرار گرفته است.

۸- انزوای شدید جمهوری اسلامی در صحنه بین‌المللی از دیگر آثار و دست‌آوردهای مهم این جنبش است. حمایت گسترده دولت ها، پارلمانها و شخصیت های سیاسی جهانی از انقلاب زن زندگی آزادی در رابطه با ایران و حتی دیگر کشورها بی نظیر بود. اکنون معضل جمهوری اسلامی و روسیه پوتین مهمترین چالش دنیای آزاد شده است. تحریم‌های گسترده و جدید و اخراج جمهوری اسلامی از کمیسیون مقام زن از دیگر دست‌آوردهای این انقلاب در سطح جهانی است.

۹- از دیگر دست‌آوردهای جنبش انقلابی زن زندگی آزادی ظهور افراد و شخصیت هایی از بخش های مختلف جامعه ایران بود که هر یک به سهم خود در همراهی و تشویق به پیوستن مردم ایران به خیزش نقش موثری داشته و دارند. افراد و شخصیت هایی از میان هنرمندان، ورزشکاران و ایرانیان خارج کشور پا به عرصه مبارزه با جمهوری اسلامی گذاشتند که با حضور خود توانستند تا حدی غیبت بسیاری از فعالین صنفی و مدنی محبوس در زندانهای جمهوری اسلامی جبران نمایند.

۱۰- اما مهمترین دست‌آورد این ۱۰۰ روز، فریاد بلند و همبسته اکثریت غالب مردم ایران در داخل و خارج کشور به جهانیان بود که ما به هیچ وجه تعلقی به حاکمیت جمهوری اسلامی و ساختار فاسد آن و نظام اجتماعی و فرهنگی مبتنی بر تبعیض و آپارتاید جنسی، دینی و قومی که بیش از چهار دهه بر کشور ما مسلط است، نداریم و آنرا در تمامیتش نفی می کنیم و نمی خواهیم. فریادی که همچنان در گوشه و کنار کشور، در محلات و خیابانها و پشت بامها در اشکال شعار، پوستر، خرابکاری، امتناع از حجاب اجباری و اعتصاب شنیده و دیده می شود. فریادی که برای ما ایرانیان بسیار غرور آفرین است و بار دیگر روح بزرگ ملت ایران و اراده مردم این سرزمین را برای همراه شدن با دنیای آزاد و مدرن و پیوستن مجدد به کاروان تمدن بشری و دستاوردهای بزرگ آن، حقوق بشر، دمکراسی، حکومت قانون و سکولاریزم به نمایش می گذارد.

با اتحاد و ادامه مبارزه، این دست‌آوردهای بزرگ و غرور آفرین را حفظ کنیم تا سرنگونی نظام جمهوری اسلامی به پیروزی نهایی دست یابیم.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy