Friday, Dec 30, 2022

صفحه نخست » اذعان یک مقام سپاه: مسئولان ارشد نظام جلوی خامنه‌ای ایستادند

dw.jpg- حمید اباذری، مشاور فرمانده کل سپاه اذغان کرده که شماری از "مقامات درجه یک نظام" در مسئله سرکوب و برخورد با معترضان جلوی خامنه‌ای "ایستادند"

- به یک طلبه در قم تیراندازی شد

دویچه وله - حمید اباذری، مشاور فرمانده کل سپاه پاسداران در یک سخنرانی که سه‌شنبه ششم دی از شبکه استانی صداوسیما مازندران پخش شد، گفته است: «فرماندهان ارشد و مسئولان درجه یک نظام مقابل رهبر جمهوری اسلامی ایستادند.»

***

روز پنجشنبه هشتم دی، ویدئوهایی حاوی قسمت‌هایی از این سخنرانی در شبکه‌های اجتماعی هم‌رسان شده‌اند. اباذری از جمله در گلایه از عدم همراهی روحانیان و فرماندهان بلندپایه سپاه با رفتار حاکمیت نسبت به معترضان می‌گوید: «آقاجان تو این ‌قدر القاب پشت سرت هست، کلی بیتت برو و بیا دارد پس چرا حرفی نمی‌زنی؟»

در این سخنان که زمان دقیق آن مشخص نیست، اباذری بدون نام بردن از کسی، به دودستگی میان فرماندهان و مسئولان ارشد نظام اشاره می‌کند: «به چشم خود دیدم چه سرداران بزرگی کم آوردند و مقابل ارزش‌ها ایستادند، مقابل نظام ایستادند.»

آخرین بار که گزارشی از اباذری در رسانه‌ها منتشر شده، به اواخر مهر بر می‌گردد که او در قائمشهر پیرامون اعتراضات سراسری صحبت کرد.

حمله مسلحانه به یک طلبه در قم

یک طلبه شامگاه پنجشنبه ۸ دی در قم مورد اصابت دو گلوله قرار گرفت. اعتمادآنلاین با اعلام این خبر نوشته است: «شب گذشته یک فرد ناشناس سوار بر موتورسیکلت در حوالی خیابان دروازه ری قم دو گلوله به یک طلبه شلیک کرد و متواری شد.»

👈مطالب بیشتر در سایت دویچه وله

هویت این طلبه دهقانی اعلام و گفته شده، در بیمارستان نکویی قم بستری است. بنا بر گزارش های اولیه مشخص شده یک تیر به شکم و تیر دیگر به پای این طلبه خورده است.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy