Sunday, Jan 8, 2023

صفحه نخست » تجمع مقابل زندان رجایی شهر برای جلوگیری از اعدام دو جوان بیگناه دیگر

exec.jpgایندیپندنت فارسی - محمد بروغنی ۱۹ ساله و محمد قبادلو ۲۲ ساله در جریان خیزش سراسری مردم ایران علیه جمهوری اسلامی بازداشت شدند

بامداد دوشنبه و به دنبال انتشار اخباری مبنی بر انتقال محمد بروغنی و محمد قبادلو به سلول انفرادی با هدف احتمالی اجرای حکم اعدام، گروهی از معترضان و خانواده قبادلو مقابل زندان رجایی‌شهر گردهم آمده‌اند تا از اعدام آنها جلوگیری کنند.

معترضان خواستار توقف اجرای حکم اعدام‌اند و علیه حکومت و علی خامنه‌ای شعار می‌دهند.

محمد بروغنی ۱۹ ساله و محمد قبادلو ۲۲ ساله در جریان خیزش سراسری مردم ایران علیه جمهوری اسلامی بازداشت شدند و در آنچه که جمهوری اسلامی آن را «دادگاه» می‌خواند به اعدام محکوم شدند.

خطر اجرای حکم محمد بروغنی و محمد قبادلو در حالی افزایش یافته است که حکومت تنها ۴۸ ساعت قبل در بامداد شنبه محمد مهدی کرمی و محمد حسینی دو جوان معترض دیگر را اعدام کرده بود.

امير رئيسيان که وکالت قبادلو را بر عهده دارد، با انتشار رسید اعاده دادرسی کیفری در توییتر نوشت که اعاده دادرسی ثبت شده و بر اساس قانون به محض دریافت این درخواست، دیوان عالی کشور باید دستور توقف اجرای حکم اعدام را صادر کند.

گزارش‌ها حاکی از آن است که صدای تیراندازی در اطراف زندان رجایی‌شهر به‌گوش می‌رسد و اینترنت این منطقه تقریبا قطع شده است.

مطالب بیشتر در سایت ایندیپندنت فارسی

باوجود تلاش حکومت برای ایجاد جو رعب و وحشت و صدور احکام سنگین و اعدام معترضان، خیزش سراسری مردم ایران برای چهارمین ماه متوالی ادامه دارد.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy