Wednesday, Jan 11, 2023

صفحه نخست » کتایون ریاحی با آمبولانس از دادگاه خارج شد

riyahi.jpgرادیو فردا - ثریا ریاحی‌راد، نویسنده و شاعر، می‌گوید دادگاه کتایون ریاحی، بازیگر سینما و تلویزیون، روز چهارشنبه ۲۱ دی در سکوت کامل خبری برگزار شد و او «تحت شدیدترین تهدیدها و فشارها با آمبولانس از دادگاه خارج شد».

خانم ریاحی‌راد در یک پست اینستاگرامی نوشت: «امروز روز دادگاه خانم ریاحی بود. با این‌که از قبل به خانه سینما اطلاع داده بودند، هیچ‌کس از ایشان دفاع نکرد و در سکوت کامل خبری به سر برد».

او افزوده است: «ایشان (کتایون ریاحی) تحت شدیدترین تهدیدها و فشارها با آمبولانس از دادگاه خارج شدند. سکوت‌مان در برابر این‌ همه ظلم و در بی‌خبری کامل که به خاطر تهدیدهاست، کافیست».

کتایون ریاحی از نخستین بازیگران و چهره‌های سرشناسی بود که اوایل مهر و در آغاز اعتراضات سراسری حجاب از سر برداشت و در همراهی با مردم معترض نوشت: «زنان ایران صدای یکدیگرند» و «دروغ بس است».

او به رغم این‌که تحت تعقیب قضایی بود توانست از دست ماموران بگریزد، ولی شامگاه ۲۹ آبان توسط نیروهای امنیتی بازداشت شد. این بازیگر سینما که به «اجتماع و تبانی به قصد اقدام علیه امنیت کشور و فعالیت تبلیغی علیه نظام» متهم شده است روز هشتم آذر به قید وثیقه آزاد شد.

در پی اوج‌گیری اعتراضات سراسری در ایران پس از جان‌باختن مهسا امینی در بازداشت «گشت ارشاد»، شمار قابل توجهی از چهره‌های سرشناس از جمله بازیگران و سینماگران مطرح با انتشار تصاویری از خود بدون حجاب اجباری با معترضان همراهی کردند.

برخی از این چهره‌ها از جمله هنگامه قاضیانی، ترانه علیدوستی و میترا حجار بازداشت شدند که پس از مدتی به طور موقت و تا زمان برگزاری دادگاه آزاد شدند.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy