Wednesday, Jan 25, 2023

صفحه نخست » تخریب و لگدمال عکس خمینی در نوفل لوشاتو

tablofrance.jpgپلیس فرانسه خبر داد که شیشه تابلوی عکس روح الله خمینی در حیاط ساختمان محل اقامت او در نوفل‌لوشاتو پیش از انقلاب ۵۷، شکسته شده و عکس او روی زمین افتاده است

العربیه - سازمان بین‌المللی حقوق زنان و شمار دیگری از نهادهای غیردولتی در فرانسه خواستار نامیدن میدان یا خیابانی در نوفل لوشاتو به نام «مهسا امینی» شده‌ان.

پلیس فرانسه اعلام کرد تابلوی حاوی تصویر روح‌الله خمینی، بنیانگذار جمهوری اسلامی در نوفل لوشاتو به شدت آسیب دیده است.

این تابلوی شیشه‌ای در زمینی شخصی در شهر نوفل لوشاتو در غرب پاریس واقع شده است، مکانی که خمینی چند ماه از زندگی خود را در آنجا گذراند و پس از آن به ایران بازگشت.

یک منبع آگاه در ژاندارمری منطقه ایولین به خبرگزاری فرانسه گفت که روز چهارشنبه 25 ژانویه، افرادی شیشه تابلو را شکسته و عکس خمینی را از قاب چوبی آن در آورده و تخریب کردند.

1a9c5272470e2e973e75bb4e01a7f1e0da827773-1280x960.jpgپیشتر همزمان با بالاگرفتن اعتراضات ضدحکومتی در ایران، الیزابت سانجیوی، شهردار نوفل لوشاتو اعلام کرد عکس روح‌الله خمینی، که برای مدتی در یک ملک خاص در این شهرک اقامت داشته جمع‌آوری خواهد شد.

بر این تابلو‌ نوشته‌ای به زبان فرانسه و فارسی نوشته شده که اقامت اجباری خمینی پس از تبعیدش توسط شاه پیشین ایران میان اکتبر 1978 تا ژانویه 1979 را یادآوری می‌کند.

تاکنون شهرداری نوفل لوشاتو درباره مخفی‌کردن یا جمع‌آوری تابلو از دید مردم اقدامی نکرده است.

👈مطالب بیشتر در سایت العربیه

همزمان، سازمان بین‌المللی حقوق زنان و شمار دیگری از نهادهای غیردولتی در فرانسه خواستار نامیدن میدان یا خیابانی در نوفل لوشاتو به نام «مهسا امینی»، دختر 22 ساله کرد هستند که به بهانه عدم رعایت حجاب اجباری توسط پلیس امنیت اخلاقی موسوم به «گشت ارشاد» در بازداشتگاه کشته شد.

ایران پس از قتل حکومتی مهسا امینی در اواخر شهریور شاهد بی‌سابقه‌ترین اعتراضات سراسری علیه جمهوری اسلامی است که بنا به گزارش سازمان‌های حقوق بشری دست‌کم‌ 527 معترض تاکنون توسط نیروهای امنیتی کشته و هزاران نفر بازداشت شده‌اند.

گفته شده بود که این اقدام پس از درخواست سازمان بین‌المللی حقوق زنان به نمایندگی از 40 سازمان غیردولتی و در راستای دفاع از اعتراضات سراسری جاری در ایران انجام می‌شود.

عکس خمینی بر تابلویی چوبی به ارتفاع حدود یک متری نصب شده اما از خیابان‌های اطراف قابل رویت است.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy