Thursday, Jan 26, 2023

صفحه نخست » گفتگوی خیلی ریلکس صدا و سیما با مهاجم سفارت آذربایجان (قبل از درب و داغون شدن)

دختر مهاجم به سفارت آذربایجان: مادرم در آذربایجان است با او تلفنی صحبت کردم

ادعای مهاجم به سفارت آذربایجان پس از بازداشت: همسرم را به زور نگه داشته بودند

irib.jpg

صبح شنبه ۷ بهمن، یک مرد با سلاح کلاشینکف وارد سفارت جمهوری آذربایجان در تهران شد و شروع به تیراندازی کرد. وزارت خارجه جمهوری آذربایجان مرگ رئیس تیم حفاظت سفارت و جراحت دو نگهبان را تائید کرد.

000.jpg

محکومیت جهانی حمله به سفارت جمهوری آذربایجان در ایران

رادیو فردا - همزمان با محکومیت‌های گسترده بین‌المللی در پی حمله مسلحانه به سفارت باکو در ایران، وزارت خارجه جمهوری آذربایجان از تخلیه سفارت این کشور در تهران خبر داد.

همزمان، ویدیوهایی منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی از «تخلیه فوری» سفارت ایران در باکو حکایت دارند. روابط عمومی سفارت جمهوری اسلامی ایران اما با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرده است که «فعالیت سفارت طبق روال ادامه دارد».

بر اساس این بیانیه، «آن دو شخصی که در تصویر مشاهده می شوند، رانندگان و کارمندان محلی (باکویی) سفارت هستند که برای تحویل مکاتبات اداری از ساختمان کنسولی به ساختمان اصلی سفارت آمده و در حال بازگشت به ساختمان کنسولی که در چند کیلومتری ساختمان اصلی سفارت قرار دارد، بودند».

در پی حمله مسلحانه فردی به سفارت جمهوری آذربایجان در تهران در صبح‌ روز جمعه ۷ دی‌، از سفارتخانه‌های اروپایی در تهران تا دولت ترکیه، مصر، عراق، شورای همکاری خلیج فارس و دیگر کشورهای مسلمان به همراه اسرائیل و ژاپن این «حمله تروریستی» را محکوم کردند.

حلوصی آکار، وزیر دفاع ترکیه، نیز به صراحت اعلام کرد: «هر تهاجمی علیه آذربایجان، تهاجم به ترکیه است».



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy