Wednesday, Feb 1, 2023

صفحه نخست » ادعای قالیباف؛ تاریخ و لاف و گاف

ghalibaf.jpgرییس مجلس انقلابی را نمی‌توان به خاطر این ادعا که در زمان انقلاب الجزایر اخبار آن را به عنوان یک جوان انقلابی دنبال می‌کرده -در حالی که نوزادی 9 ماهه بوده- به دروغ‌گویی متهم کرد چون این ادعا نهایتا در حد لاف یا گاف است و می‌تواند توجیه کند منظور او همان موقع نبوده بلکه حوادث بعد انقلاب را الجزایر را دنبال می‌کرده اما چون مشکل او و بسیاری دیگر از کار به دستان از جای دیگری آب می‌خورد، می‌توان به آنها اشاره کرد. مهم‌ترین آنها تصور استمرار یک انقلاب با همان ویژگی‌ها حتی پس از تبدیل به نظام سیاسی و دوم فقدان اطلاعات تاریخی است

عصر ایران؛ مهرداد خدیر- ادعای آقای محمد باقر قالیباف رییس مجلس شورای اسلامی در دیدار با همتای الجزایری خود دایر بر این که "در زمان انقلاب الجزایر به عنوان یک جوان انقلابی مسایل مربوط به انقلاب الجزایر را در ایران دنبال می‌کرده" دست‌مایۀ طعنه و طنز به او در فضای سیاسی و رسانه‌ای شده چرا که او متولد 1340 خورشیدی است و انقلاب الجزایر کمتر از یک سال بعد از تولد او در سال 1341 به پیروزی رسیده است.

نخستین و سریع‌ترین واکنش توییت رحمت‌الله بیگدلی - روحانی و فعال سیاسی - بود که نوشت: «قالیباف در دیدار با رییس مجلس الجزایر گفت: «من در دوران انقلاب الجزایر به عنوان یک جوان انقلابی در ایران مشغول مبارزه با استبداد بودم و انقلاب الجزایر را از طریق اخبار دنبال می‌کردم. ( این در حالی است که) انقلاب الجزایر در ۱۹۵۴ آغاز و در جولای ۱۹۶۲ پیروز شد. قالیباف متولد آگوست ۱۹۶۱ و در سال پیروزی انقلاب الجزایر ۹ ماهه بوده است!»

1522429_706.jpg

چون جای تکذیب برای تیم رسانه‌ای و شخص آقای قالیباف نیست و سن و سال او هنگام پیروزی انقلاب الجزایر هم کاملا مشخص است احتمالا توضیح خواهند داد منظور همان دوران تب و تاب انقلاب الجزایر نیست بلکه حوادث بعد مراد بوده است چون انقلاب، یک فرآیند مستمر است کما این‌که اگر مقام 44 ساله الجزایری هم بگوید من نیز جریان انقلاب شما را دنبال می‌کردم نباید گفت تو که در آن زمان (‌سال 1357) تازه به دنیا آمده بودی بلکه منظور بعد از آن است!

البته هنوز این گونه توضیح نداده‌اند و تنها حدس نویسنده است و شاید هم دنبال خبرنگاری باشند که خبر را این گونه تنظیم کرده و گردن او بیندازند ولی اصل اظهارات، مربوط به دیدار روز یکشنبه 9 بهمن در حاشیۀ هفدهمین اجلاس PUIC یا رؤسای مجالس عضو سازمان همکاری‌های اسلامی و در دیدار با صالح قوجیل رییس مجلس امت الجزایر چنین است: «‌این توفیقی برای بنده است که برای نخستین بار به الجزایر سفر کرده‌ام. ملت ما از همان دهه 70 میلادی با انقلاب آزادی‌بخش الجزایر آشنا شدند؛ آن زمان خود من به عنوان یک جوان انقلابی در ایران مشغول مبارزه با استبداد بودم و همراه سایر جوانان، مسایل مربوط به الجزایر و انقلاب این کشور را از طریق اخبار دنبال می‌کردیم.»

چنان که آقای بیگدلی هم یادآور شده آقای قالیباف هنگام پیروزی انقلاب الجزایر 9 ماهه بوده و طبعا نمی‌توانسته به عنوان یک جوان انقلابی، انقلاب الجزایر را دنبال کند. اما می‌توانست بگوید در جریان انقلاب ایران یکی از منابع الهام ما -که نوجوان یا جوان و دبیرستانی و دانش‌آموز - بودیم انقلاب الجزایر بود آن هم به واسطۀ دکتر علی شریعتی و به مشهدی (خراسانی) بودن او و خودش اشاره کند.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy