Wednesday, Feb 1, 2023

صفحه نخست » مردم مجسمه میدان بسیج را سرنگون کردند

***

statue.jpg

شعار و تخریب تبلیغات جشن حکومتی؛ مردم آبدانان مجسمه میدان بسیج را سرنگون کردند

ایندیپندنت فارسی - بسیاری از شهرهای ایران از جمله تهران، کرج، سنندج، مشهد، رفسنجان چهارشنبه شب شاهد شعارهای شبانه و تخریب تبلیغات جشن حکومتی «دهه فجر» بودند. در شهر آبداناناستان ایلام نیز مردم معترض در تظاهرات خیابانی مجسمه میدان بسیج این شهر را سرنگون کردند.

معترض در آبدانان شامگاه ۱۲ بهمن با برپایی تظاهرات خیابانی، مجسمه میدان بسیج این شهر را در میان شعارهای «مرگ بر خامنه‌ای» پایین کشیدند و تخریب کردند. همزمان در مناطق مختلفی از شهر تهران نیز مردم معترض علیه جمهوری اسلامی شعار شبانه سر دادند.

شهر آبدانان که از آغاز خیزش سراسری بارها صحنه اعتراضات خیابانی و ضد حکومتی بوده است، چهارشنبه شب باردیگر شاهد تظاهرات مردمی علیه جمهوری اسلامی بود.

مردم معترض آبدانان در جریان اعتراض‌های شامگاه چهارشنبه شب، همزمان با اولین روز از جشن حکومتی «دهه فجر» با سردادن شعارهایی چون «مرگ بر دیکتاتور»، «مرگ بر خامنه‌ای» در چندین منطقه این شهر با روشن کردن آتش اقدام به بستن خیابان و تجمع کردند.

جمع گسترده‌ای از مردم به ویژه جوانان نیز در میدان بسیج آبدانان با تجمع کردند و اقدام به پایین کشیدن و تخریب مجسمه‌ یک بسیجی کردند که در وسط این میدان نصب شده بود.

معترضان این مجسمه را با بستن طناب و کشیدن آن در حالی که شعار «مرگ بر خامنه‌ای» سر می‌دادند، سرنگون و تخریب کردند.

مطالب بیشتر در سایت ایندیپندنت فارسی

در بخشی از شعارهای تظاهرات چهارشنبه شب آبدانان، معترضان با سردادن شعارهایی خواهان آزادی فوری «سجاد مرادی وندان» شدند.

سجاد مرادی وندان از جوانان شهر آبدانان استان ایلام است که روز ۱۱ بهمن ماه در مسجد سلیمان به دست نیروهای سرکوبگر بازداشت شد. نیروهای سرکوبگر این جوان معترض را به لیدری اعتراضات در آبدانان متهم و از نزدیک به سه ماه پیش چندین بار برای بازداشت او به منزل خانوادگیشان هجوم برده و ناکام مانده بودند.

در یکی از ویدیوهای اعتراضات آبدانان نیز جمعی از مردم این شهر با به آتش کشیدن نمادهای جشن حکومتی «دهه فجر» و پرچم جمهوری اسلامی، شعار «درود بر پهلوی، مرگ بر خامنه‌ای» سر دادند.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy