Wednesday, Feb 8, 2023

صفحه نخست » دعوت از اپوزیسیون به‌جای دولت جمهوری اسلامی در مهمترین کنفرانس امنیتی جهان

wire.jpgایران وایر - دولت آلمان به عنوان برگزارکننده پنجاه و نهمین دوره کنفرانس سالانه امنیتی مونیخ، سران بیش از چهل کشور و نود هیات نمایندگی کشورها را به این کنفرانس که مهمترین کنفرانس امنیتی در جهان تلقی می‌شود، دعوت کرده است. با این وجود دولت‌های ایران و روسیه به نشست دعوت نشده‌اند. مسئول این کنفرانس گفته‌اند که از اپوزیسیون دولت‌های این دو کشور دعوت می‌شود.

به گزارش خبرگزاری آلمان، روسیه به دلیل تجاوز به اوکراین و جمهوری اسلامی به دلیل همکاری نظامی با روسیه و برخورد خشونت‌بار با معترضین داخلی در پنج ماه اخیر، در کنفرانس امسال مونیخ حضور ندارند.

مهم‌ترین نشست امنیتی جهان، همزمان با اولین سالگرد حمله روسیه به اوکراین، در سه روز ۲۸ تا ۳۰ بهمن به میزبانی دولت آلمان برگزار می‌گردد.

وزیر دفاع آلمان که میزبانی این نشست را به عهده دارد در سخنانی تند علیه روسیه گفته است: «هیچ نشانه‌ای از تمایل روسیه به پایان دادن به تجاوز به اوکراین دیده نمی‌شود، وبه همین دلیل، نباید به جنایتکاران جنگی کرملین تریبونی برای تبلیغات داد».

👈مطالب بیشتر در سایت ایران وایر

همچنین کریستو هویزگن، مدیر این کنفرانس، اعلام کرد به جای میزبانی از نمایندگان دولت‌های روسیه و جمهوری اسلامی ایران، چهره‌هایی از اپوزیسیون هر دو حکومت، به نشست مونیخ دعوت شده‌اند.

با وجود آنکه هنوز نام دعوت شدگان ایرانی از اپوزیسیون جمهوری اسلامی به نشست مونیخ منتشر نشده است، از اپوزیسیون دولت روسیه از میخائیل خودورکوفسکی، گاری کاسپاروف، دمیتری موراتوف و نیز همسر الکسی ناوالنی، زندانی سیاسی سرشناس، به کنفرانس دعوت شده‌اند.

این اولین بار است که مسئولین برگزاری نشست امنیتی مونیخ، نمایندگان دولت‌های ایران و روسیه را دعوت نکرده است. سال گذشته هم با وجود فشار گسترده بر جمهوری اسلامی، حسین امیرعبداللهیان، وزیر خارجه دولت در نشست مونیخ حضور داشت. پیشتر جواد ظریف در دولت حسن روحانی در این نشست حضور پیدا می‌کرد.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy