Tuesday, Feb 14, 2023

صفحه نخست » فیلم هوایی: ۱۰۰ هزار ایرانی در تظاهرات روز شنبه شرکت کردند

LA.jpgایندیپندنت فارسی - مجله آمریکایی LAMag که در لس‌آنجلس منتشر می‌شود، در گزارشی، به حضور پر شمار هزاران ایرانی در خیابان‌های این شهر در مخالفت با نظام جمهوری اسلامی ایران پرداخت.

این نشریه که اخبار شهر لس‌آنجلس را پوشش می‌‌دهد، درباره حضور ایرانی‌های ساکن آمریکا در حمایت از قیام هموطنان خود در ایران نوشت: «در آخر هفته، همزمان با سالگرد انقلاب اسلامی، بیش از ۱۰۰ هزار ایرانی از سراسر کالیفرنیا و شهرهای دورتر، در لس‌آنجلس گرد هم آمدند تا یکی از بزرگ‌ترین تظاهرات‌های سراسری را در حمایت از انقلاب جاری مردم ایران علیه حکومت مذهبی برگزار کنند.»

در بخشی از این گزارش چنین آمده است: «ولیعهد ایران، شاهزاده رضا پهلوی، با حضور در میان جمعیت معترضان، آنان را غافلگیر کرد و همصدا با آن‌ها خواستار برقراری آزادی در کشورش شد».

گزارش این مجله به گفته‌های پل کرکوریان، رئيس شورای شهر لس‌آنجلس، در حمایت از مردم ایران برای دستیابی به آزادی نیز اشاره می‌کند و در ادامه می‌نویسد که کارن باس، شهردار، شارونا نظریان، عضو شورای شهر بورلی هیلز، و آدام شیف، نماینده کنگره، از چهره‌های مطرحی بودند که در تظاهرات روز شنبه حضور داشتند. به گزارش این مجله، آدام شیف در سخنان خود، حمایتش را از قانون جدید ایالات متحده برای اعمال تحریم‌ها علیه مقام‌های بلندپایه رژیم ایران که مسئول سرکوب معترضان‌اند، اعلام کرد.

به نوشته این نشریه، تقریبا در هر آخرهفته در طول پنج ماه گذشته، شهروندان ایرانی-آمریکایی به خیابان‌ها آمده‌اند و تظاهرات روز شنبه، از بزرگ‌ترین تظاهرات‌هایی است که تاکنون برپا شده است. بر اساس اطلاعاتی که به این مجله رسیده، تعداد شرکت‌کنندگان در تظاهرات روز شنبه ۱۰۰ هزار نفر بوده است. اسوشیتدپرس نیز شمار تقریبی شرکت‌کنندگان را ۱۶۰ هزار نفر اعلام کرد.

مطالب بیشتر در سایت ایندیپندنت فارسی

مجله LAMag در بخش دیگری از گزارش خود تاکید کرد که فعالان ایرانی آمریکایی می‌کوشند نام بخشی از شهر را به «مهسا امینی» تغییر دهند تا نشان احترام به زن جوانی باشد که قتل وحشیانه‌ او پنج ماه پیش، جرقه مهمی در برانگیختن اعتراضات علیه رژیم حاکم بر ایران بود.

گفت‌وگو با برخی از شرکت‌کنندگان در تظاهرات روز شنبه لس‌آنجلس نیز بخش‌های عمده‌ای از گزارش مجله لس‌آنجلس را به خود اختصاص داده است.

در بخشی از این گزارش به نقل از لیزا دفتری، روزنامه‌نگار ایرانی-آمریکایی مقیم لس‌آنجلس، آمده است: «آنچه در حال رخ دادن است، در چهار دهه گذشته بی‌سابقه بوده است، زیرا ایرانیان ساکن داخل و خارج از کشور در مقیاس گسترده متحد شده‌اند. در اعتراض‌های قبلی، هرگز چنین پیام روشن و تلاش وحدت‌بخشی وجود نداشت. ما هرگز معترضان ایرانی را اینقدر مصمم ندیده بودیم که در خیابان‌ها بمانند و نارضایتی‌ها و پیام خود را به وضوح اعلام کنند.»

علی بلور، وکیل ایرانی-آمریکایی، نیز چهره دیگری است که در این گزارش گفته‌های او نقل شده است: «موضوع حمایت از حقوق بشر و کرامت ایرانی‌ها، مسئله‌ای مربوط به دموکرات‌ها یا جمهوری‌خواهان نیست، بلکه همه باید از مردمی دفاع کنند که از ما کمک می‌خواهند.»

مجله لس‌آنجلس همچنین به سایر گردهمایی‌های ایرانیان آمریکا اشاره کرد و درباره این تجمعات نوشت: «حضور ایرانی‌ها بسیار عظیم است. دو گردهمایی در اکتبر [۲۰۲۲] در میدان پرشینگ با حضور ۳۵ هزار نفر و تظاهرات اوایل نوامبر در بورلی‌هیلز با حضور تقریبا ۱۵ هزار نفر برگزار شد. در گردهمایی گلندیل که اواخر اکتبر برگزار شد، نیز نزدیک به ۱۴ هزار نفر حضور داشتند.»



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy