Monday, Feb 13, 2023

صفحه نخست » فیلم: تیراندازی به مردم در حال تخریب مجسمه میدان بسیج

basij.jpgایندیپندنت فارسی - نیروهای امنیتی در شهرستان‌ دهلران در استان ایلام، شامگاه سه‌شنبه، ۲۵ بهمن‌ (۱۴ فوریه)، به سوی افرادی که قصد تخریب مجسمه میدان بسیج این شهر را داشتند، تیراندازی کردند.

ویدیوی منتشرشده در شبکه‌های اجتماعی از این حادثه، تیراندازی در اطراف میدان بسیج این شهر را نشان می‌دهد، اما تصویری از فرد یا افرادی که اقدام به تیراندازی کردند، دیده نمی‌شود. همزمان با انتشار این خبر، اعلام شد صدای تیراندازی مربوط به نیروهای امنیتی بوده است که به سمت جوانان معترض شلیک می‌کردند.

اما فرماندار این شهر ماجرا را به گونه‌ای دیگر روایت می‌کند و مدعی است که شامگاه سه‌شنبه افرادی ناشناس در شهر دهلران به سمت مردم و ماموران تیراندازی کردند. لطیف صادقی، فرماندار ویژه دهلران، مدعی شد: «در تعقیب و گریز صورت‌گرفته، یک نفر از عوامل انتظامی مجروح و به مراکز درمانی جهت مداوا اعزام شد. این افراد علاوه بر تیراندازی و تلاش برای ایجاد رعب و وحشت در میان مردم، چند حلقه لاستیک فرسوده را آتش [زدند] و اقدام به پرتاب مواد آتش‌زا به سمت میدان مرکز شهر کردند.»

مطالب بیشتر در سایت ایندیپندنت فارسی

او در ادامه افزود: «ماموران امنیتی و انتظامی به دنبال شناسایی و تعقیب عوامل این اقدام ضد امنیتی هستند.»

همزمان، بیانیه‌ای با امضای «جنبش آزادی‌خواهان دهلران» در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است که مسئولیت درگیری‌ اخیر در دهلران را بر عهده می‌گیرد. اطلاعات بیشتری از این گروه و سوابق آن در دسترس نیست و صحت این ادعا را نیز نمی‌توان تایید کرد. بیانیه «جنبش آزادی‌خواهان دهلران» ضمن پذیرفتن مسئولیت عملیات شب گذشته، اظهارات فرماندار این شهر را درباره تیراندازی به سمت مردم، «فریب افکار عمومی» اعلام می‌کند. در این بیانیه ضمن تکذیب تیراندازی به سمت مردم، اعلام می‌شود که هدف از عملیات سه‌شنبه‌شب، «سقوط مجسمه ننگین بسیجی و هشدار به مزدوران رژیم انتظامی و مرزبانی و در راس آنها سرهنگ جاش، مختار باویر، و رئیس دادستانی بابت اجرای ناعادلانه حکم‌های زندان در حق جوانان انقلابی دهلران» است.

در این بیانیه همچنین با حمایت از فراخوان ۲۷ بهمن، آمده است: «بیست و هفتم بهمن ماه، قیام دهلران در طول تاریخ ایران ثبت خواهد شد.»

مطلب قبلی...
akhoond.jpg
دستگاه خدعه سنج
مطلب بعدی...
khandeh.jpg
فقط برای خنده!


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy