Thursday, Feb 16, 2023

صفحه نخست » پرت کردن روسری در مجمع نظام مهندسی توسط شیرزن ایرانی

shirzan.jpgایران وایر - اعتراض علنی مهندس زینب کاظم‌پور علیه حجاب اجباری، که با برداشتن و پرت کردن روسری خود در مجمع نظام مهندسی بیان شد، با واکنش‌ها و استقبال گسترده کاربران شبکه‌های اجتماعی روبرو شده و کاربران آن نشانه عمیق تر شدن جنبش «زن، زندگی، آزادی» دانسته‌اند.

در ویدئویی که روز جمعه، ۲۸ بهمن، در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد، زینب کاظم‌پور، یکی از نامزدهای زن هیئت رئیسه مجمع سازمان نظام مهندسی استان تهران در جلسه رای‌گیری این مجمع در اعتراض به عدم اجازه برای نامزد شدنش به دلیل «بی‌حجابی»، روسری خود را پرت کرد.

او با برداشتن حجاب اجباری روی سن این مجمع گفت: «‌به مجمعی که به‌خاطر سر نکردن روسری اجازه کاندیدا شدن نمی‌دهد، رسمیت نمی‌دهم.»

او همچنین به «کتک زدن» زنان به دلیل عدم رعایت حجاب اجباری در خارج از همان سالن اشاره و آن را یکی از دلایل اعتراض خود دانست.

سخنان کوتاه و اقدام این مهندس زن در پرت کردن روسری خود با تشویق ممتد حاضران در سالن روبه‌رو شد.

کاربران شبکه‌های اجتماعی نیز به شکل گسترده‌ای از اقدام اعتراضی زینب کاظم‌پور استفبال کرده و ویدیوی سخنان او را بازنشر کرد‌ه‌اند.

👈مطالب بیشتر در سایت ایران وایر

در جریان خیزش سراسری علیه جمهوری اسلامی که با جان باختن مهسا امینی آغاز شد، بسیاری از زنان و دختران ایرانی به نشانه مخالفت با حجاب اجباری روسری‌های خود را در مکان‌های عمومی از سر برداشتند و حتی برخی روسری‌ها را آتش زدند.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy