Monday, Feb 20, 2023

صفحه نخست » نامه سرگشاده علی اکبر امیدمهر به عباس عراقچی‎‎

araghchi.jpgدر جوامع آزاد و متمدن، تظاهرات از حقوق اولیه هر انسانی، درین کره خاکی است

آقای عراقچی،در جوامع آزاد و متمدن،تظاهرات از حقوق اولیه هر انسانی،درین کره خاکی است.
این فقط در جمهوری اسلامی تک صدائی شماست.که تنها یک نفر تحت عنوان رهبرآزاد است. هر حرفی خواست بزند و هر کاری که دلش خواست انجام دهد.دستور شلیک به اختیار بدهد.فرمان کشتار کودکان،زنان و مردان بدهد و کارگزاران اش موظف اند.باین امر که، در جهان متمدن و آزاد ،به توحش قرون وسطائی،معروف است.گردن نهند و ملت هشتاد میلیونی ایران را، در زندانی به بزرگی ایران،گرفتار امر و نهی این یک نفر و کشتار و شکنجه و اعدام و تجاوز، از سوی نیروهای سرکوب سادیستی وابسته به بیت فاسد همین یک نفر نمایند.
شما به عنوان دبیر شورای راهبردی روابط خارجی این بساط،دستور می دهید که ( نباید اجازه دهیم، در خارج از کشور این طور مرتب، علیه ما تظاهرات شود.) لازم به یادآوری است که ، در جوامع آزاد و متمدن، هیچ فردی ولو رئیس دولت یا حکومت،حق ندارد و نمی تواند ،چنین دستوری بدهد.چون رهبری درین جواع جمعی است و تک تک آحاد در رهبری جامعه، برای رسیدن به عالی ترین مرحله رشد و ترقی و تمدن و آزادی و رفاه از طریق نمایندگان منتخب خود و قوانین مترقی مربوطه آزادند.به موجب اعلامیه جهانی حقوق بشر و قوانین اساسی همه این کشورها،انجام تظاهرات مسالمت آمیز، در راستای حصول به حقوق و آزادی های مندج درین قوانین و اعلامیه مزبور،از حقوق اولیه انسانهای جامعه جهانی بوده و بارها در مفاد این قوانین ،خواستار تذکار از سوی مردم به دلتمردان ،جهت تحقق این حقوق گردیده است.از جمله در اعلامیه جهانی حقوق بشر،به مفاد انسانی و بشردوستانه زیر، بارها تصریح و تاکید شده است:
اصل 19-هر انسانی محق به داشتن آزادی بیان و انتشار اطلاعات و افکار از طریق هر رسانه ای ،بدون ملاحظات مرزی است.
اصل 20- هر انسانی محق به آزادی گردهمائی و تشکیل انجمن های مسالمت آمیز است.
اصل 22- از امنیت اجتماعی برخوردار بودن همه انسانها ،اصل است.
اصل 28- تامین حقوق و آزادی های مطرح در اعلامیه،هم ملی است و هم بین المللی.
اصل 30- هیچ حکومتی،گروه یا فردی نمی تواند. حقوق و آزادی های مندرج درین اعلامیه را،نقض کرده یا از بین ببرد.
با توجه به مراتب فوق و نظر باینکه، این گردهمائی ها و تظاهرات، تا حصول به خواسته های قانونی ملت ایران ، یعنی جایگزینی یک نظام متمدن ،آزاد و دموکراسی سکولار مبتنی بر حقوق بشر در ایران، بجای توحش قرون وسطائی تک صدائی حاکم بر ایران ،ادامه دارد.در نتیجه اگر ازین پس خونی از دماغ کسی، درین تظاهرات فرو ریزد.شما و رهبرتان، مسئول بوده ،بطور قطع بر اساس قوانین مربوطه ، پاسخگوی هر گونه اخلالی درین تظاهرات خواهید بود.
یادتان باشد. در جوامع متمدن این قانون است. که حرف اول و آخر را می زند و نه دستور یک فرد،در نتیجه توصیه می نماید. حداقل یک بار هم که شده، قوانین اساسی این کشورها و اعلامیه مزبور را بخوانید.


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy