Monday, Feb 27, 2023

صفحه نخست » خط و نشان رادان برای مردم سیستان و بلوچستان

gavmish.jpgدویچه وله - احمدرضا رادان فرمانده کل انتظامی ایران در مراسم معارفه فرماندار جدید سیستان و بلوچستان گفت در بحث امنیت در این استان "با کسی تعارف نداریم."

پس از پنج ماه ناآرامی و اعتراض مداوم و هفتگی در استان سیستان و بلوچستان، فرمانده کل انتظامی ایران، فرمانده انتظامی این استان را عوض کرد.

با حکم احمدرضا رادان، دوستعلی جلیلیان فرمانده انتظامی سابق شهرری به عنوان فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان معرفی شد. پیش از این محمد قنبری فرمانده انتظامی این استان بود.

👈مطالب بیشتر در سایت دویچه وله

رادان در مراسم معارفه فرماندار انتظامی جدید سیستان و بلوچستان، "شاخص‌های امنیتی" در این استان را "قابل قبول" دانست و گفت: «در بحث امنیت با کسی تعارف نداریم. عبور از امنیت خط قرمز ما هست و به کسی اجازه عبور از خط امنیت را نمی‌دهیم چراکه جلوی قطار در حال حرکت توسعه سیستان و بلوچستان را می‌گیرد.»

فرمانده انتظامی ایران در حالی از "قطار در حال حرکت توسعه سیستان و بلوچستان" می‌گوید که بر اساس پژوهش مرکز اطلاعات علمی جهاد دانشگاهی که در سال ۱۴۰۰ انجام شد، در شاخص توسعه انسانی، این استان در رده "پایین" یعنی کمتر از حد متوسط قرار دارد.

همچنین شاخص درآمد سرانه در این استان با امتیاز ۲۷۰ پایین‌ترین شاخص در کل کشور است.

رادان در ادامه سخنانش همانند دیگر مسئولان جمهوری اسلامی "دشمنان" را عامل خدشه‌دار کردن امنیت سیستان و بلوچستان معرفی کرد. او همچنین گفت: «عده‌ای غرق در فضای مجازی برداشت درستی از سیستان و بلوچستان ندارند. مردم این استان در فضای واقعی و عینی باهم برادر و متحد هستند.»

فرمانده کل انتظامی ایران به فرماندار انتظامی جدید سیستان و بلوچستان توصیه کرد با مردم با "محبت ویژه" و با "مخلان امنیت" با "قاطعیت هرچه تمامتر" برخورد کند.

این سخنان در حالی بیان شده که در آخرین جمعه از جمعه‌های اعتراضی سیستان و بلوچستان در روز ۵ اسفند، مسجد مکی تحت محاصره نیروهای انتظامی قرار گرفت و این ماموران با ضرب و شتم مردم مانع ورود آنان به داخل مسجد شدند.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy