Tuesday, Feb 28, 2023

صفحه نخست » سکوت معنادار دولت و دستگاه‌های امنیتی ایران دربارۀ مسمومیت دختران دانشجو

mashkook.jpgناصر اعتمادی - رادیو بین المللی فرانسه

امروز سه‌شنبه نهم اسفند ماه دهها دانش‌آموز مدرسۀ دخترانۀ خیام در منطقۀ پردیس واقع در شرق تهران دچار مسمومیت شدند. "تسنیم"، خبرگزاری وابسته به سپاه پاسداران، نوشت که تاکنون سی و‌پنج دانش‌آموز به بیمارستان منتقل شده‌اند.

از پائیز گذشته تاکنون صدها دانش‌آموز دختر در شهرهای قم و بروجرد دچار مسمومیت در مجاری تنفسی شدند، بی آنکه مقامات جمهوری اسلامی موضع رسمی در این خصوص بگیرند یا عاملان این اقدام‌ها را دستگیر کنند.

وزیر بهداشت جمهوری اسلامی، بهرام عبداللهی، گفته است که برای مسموم کردن دانش آموزان دختر از نوعی سم خفیف استفاده شده و هدف عاملان از این اقدام جلوگیری از تحصیل دختران است. با این حال، او گفته است که تشخیص عمد یا غیرعمد بودن این اقدام و چگونگی تهیه سم برعهدۀ وزارتخانۀ او نیست.

در حالی که محمدباقر قالیباف مدعی شده که تنها دختران دانش‌آموز دو شهر قم و بروجرد دچار مسمومیت شده‌اند، نمایندۀ سروستان در مجلس اسلامی، عبدالعلی رحیمی مظفری، گفت که بین ده تا پانزده شهر کشور درگیر این مسئله هستند. او سپس از مجلس و رئیس آن محمدباقر قالیباف خواست که فوراً به این موضوع رسیدگی و کمیسیون ویژه ای را با حضور نمایندگان مجلس و وزارت بهداشت مأمور رسیدگی به این موضوع کنند.

👈مطالب بیشتر در سایت رادیو بین المللی فرانسه

معصومۀ ابتکار، معاون رئیس جمهوری پیشین ایران، مسمومیت دانش‌آموزان دختر را به گروه‌های افراطی زن‌ستیز نسبت داده و از دولت رئیسی خواسته که به این ماجرا خاتمه دهد. با این حال، نه فقط سکوت رئیس جمهوری یا وزیر کشور، بلکه سازمان اطلاعات سپاه و وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی ایران دربارۀ این اعمال جنایتکارانه علیه صدها کودک دانش آموز در کشور طی ماه های گذشته بسیار معنادار و پرسش برانگیز بوده است.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy