Tuesday, Feb 28, 2023

صفحه نخست » محدودیت‌های مسافرتی آمریکا برای جواد ظریف

zarif.jpgبه گفته وزارت کشور آمریکا قرار گرفتن محمدجواد ظریف در این لیست به دلیل حمایت او از سازمان تروریستی سپاه پاسداران است

ایندیپندنت فارسی - دولت آمریکا در گزارش سالانه خود به کنگره فهرستی از اشخاص وابسته به نظام جمهوری اسلامی، از جمله محمدجواد ظریف، محمدجواد آذری جهرمی، حسن روحانی، قاضی صلواتی، حسین طائب و شماری از فرماندهان سپاه منتشر کرد که به‌دلیل مشارکت در نقض حقوق بشر و مجموعه‌ای از جرایم بین‌المللی سازمان‌یافته، مشمول محدودیت‌های مهاجرتی‌‌ شده‌اند و از ورود آنها و خانواده‌هایشان به ایالات متحده جلوگیری می‌شود.

بر اساس قانون «کاهش تهدید ایران و حقوق بشر سوریه» که در سال ۲۰۱۲ تصویب شده است دولت آمریکا موظف است هر سال فهرستی از مقام‌های ارشد و وابستگان به حکومت ایران منتشر کند.

این فهرست با ۴۳ نام در مقایسه با فهرست سال قبل که ۶۱ نام در آن بود کوتاه‌تر است و نام ۱۸ نفر حذف شده است. صادق لاریجانی و ولی‌الله سیف از جمله نام‌هایی‌اند که از فهرست امسال حذف شده است.

در ابتدای بیانیه رسمی دولت آمریکا که شامگاه سه‌شنبه ۲۸ فوریه (۹ اسفندماه) منتشر شد، قید شده است که این افراد از مقام‌های ارشد حکومت ایران به‌شمار می‌روند که در مجموعه‌ای از اقدامات مجرمانه از جمله «حمایت از تروریسم بین‌المللی»، «اشاعه تسلیحات کشتار جمعی» «فعالیت‌های هسته‌ای غیرقانونی» و «جرایم حقوق بشری» نقش داشته‌اند.

مطالب بیشتر در سایت ایندیپندنت فارسی

علاوه بر علی خامنه‌ای و ابراهیم رئیسی، شماری از فرماندهان ارشد سپاه پاسداران، از جمله امیرعلی حاجی‌زاده، محمدعلی جعفری، اسماعیل قاآنی و علی فدوی در این فهرست قرار دارند.

نام عبدالقاسم صلواتی، رئیس شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران و حسین الله‌کرم، از بنیان‌گذار گروه انصارحزب‌الله، نیز در فهرست سالانه محدودیت‌های دولت آمریکا برابر قانون «کاهش تهدید ایران و حقوق بشر سوریه» قرار دارد.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy