Friday, Mar 3, 2023

صفحه نخست » مشروب خوری "بسیجی موی مادرکِش"

gavmish.jpg

***

رسانه‌های رژیم: او وابسته به ضدانقلاب است

رادیو بین المللی فرانسه - رسانه‌هایی از قبیل «صابرین نیوز» یا «جهت‌پرس» که معمولاً نظرات تندروترین جناح جمهوری اسلامی را منعکس می‌کنند، با انتشار عکسی از مهاجم مدرسۀ ۱۳ آبان، او را اهل مشروبات الکلی و از نیروهای وابسته به ضدانقلاب معرفی کرده‌اند. امامان جمعه نیز یک‌صدا تلاش کردند تا مسئولیت مسمومیت دانش‌آموزان را به گردن دشمنان خارجی بیندازند.

کانال تلگرام «صابرین نیوز» عکسی را از فرد مهاجم با لیوانی در دست منتشر کرده و نوشته است: «نامبرده اصلاً جزو نیروی امنیتی نبوده و هم‌اکنون نیز در بازداشت است».

اگرچه این رسانه از «نامبرده» سخن می‌گوید ولی هویت فرد را منتشر نکرده است. قبلاٌ در شبکه‌های اجتماعی ادعا شده بود که وی «فرماندۀ اطلاعات بسیج الغدیر تهرانسر» است، اما هیچ منبع معتبری این ادعا را تأیید نکرده است. در مورد هویت فرد صاحب عکس‌ نیز فعلاً هیچ قطعیتی وجود ندارد.

دو روز قبل - دهم اسفند - انتشار تصاویر کتک زدن یک زن مقابل مدرسه ۱۳ آبان تهران به دست فردی که ظاهراً از مأموران لباس شخصی بود، واکنش‌های بسیار گسترده‌ای را به همراه داشت.

👈مطالب بیشتر در سایت رادیو بین المللی فرانسه

به دنبال آن سخنگوی فراجا اعلام کرد که چهار نفر در ارتباط با این پرونده دستگیر شده‌اند اما «فردی که یکی از بانوان را مورد ضرب و شتم قرار داده، از ماموران پلیس نیست».

اینک رسانه‌های غیررسمی وابسته به رژیم تلاش می‌کنند تا مسئولیت خشونت را به گردن «ضدانقلاب» بیندازند. سایت «جهت‌پرس» که شخص مضروب را «یک زن مشکوک» معرفی می‌کند، می‌نویسد: «اخیرا تصویری از فرد مهاجمی که به زن حمله می‌کند در فضای مجازی در حال دست به دست شدن است که او را پای بساط مشروب نشان می‌دهد؛ موضوعی که احتمالات درباره اینکه این فرد اصلا مامور امنیتی نبوده باشد را تقویت می‌کند».

این سایت نیز مثل کانال تلگرام «صابرین نیوز»، همان عکس فرد لیوان به دست را منتشر کرده است. به نوشتۀ «جهت‌پرس»، زنی که مورد حمله قرار گرفت، در مقابل مدرسه با فریاد «بچه هامون رو کشتن» مردم را تحریک به آشوب می‌کرد.

این در حالی است که خبرهای مسمومیت دانش‌آموزان دختر نه تنها در ایران نگرانی‌های بزرگ ایجاد کرده که در عرض چند روز به یک خبر بین‌المللی تبدیل شده و در اکثر نشریات معتبر جهان انعکاس یافته است.

با اینحال مسئولان رژیم همچنان موج مسمومیت‌ها را توطئۀ دشمن قلمداد می‌کنند. در نماز‌های جمعه ۱۲ اسفند، اکثر امامان جماعت اشاره‌ای به این پرونده داشتند. از جمله سید حسن عاملی، امام جمعۀ اردبیل گفت: «من با قاطعیت تمام عرض می‌کنم، سر سوزنی احتمال ندارد که مسمومیت فرزندان عزیز ما کار نظام باشد». عاملی سؤال کرد: «کدام دولت عمداً چهره خود را خراب می‌کند؟ این حادثه نه تنها ذره‌ای فایده به نظام ندارد، بلکه بدترین خدشه و تشویه بر چهره نظام اسلامی است». او نیز مسئولیت را به گردن مخالفان خارج از کشور انداخت و گفت: «من شخصاً اعتقاد دارم که اپوزیسیون خارج‌نشین در ماجرای مسمومیت فرزندان ما حسابی روسیاه و منفور ملت ما شده است».

اما حتی برخی از روحانیون داخل کشور احتمال داده‌اند که عامل اصلی این رویدادها گروه‌های متعصب مذهبی باشند.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy