Monday, Apr 10, 2023

صفحه نخست » انتقاد شدید مدیر مسئول سابق کیهان از حکومت"

nasiri.jpgرادیو فردا - مهدی نصیری، مدیر مسئول سابق کیهان، حکومت جمهوری اسلامی را به حمایت از روسیه در جنگ اوکراین متهم کرد و گفت: «ما از تجاوز ننگین پوتین به یک کشور حمایت کردیم و به آنها سلاح دادیم».

مهدی نصیری، مدیر مسئول سابق روزنامه کیهان که چهار سال نیز در دهه هشتاد معاون سیاسی شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه بود، روز یکشنبه ۲۰ فروردین در مناظره‌ای با مهدی خانعلی‌زاده، فعال رسانه‌ای حامی دولت ایران، به شدت سیاست خارجی جمهوری اسلامی را مورد انتقاد قرار داد.

او در این مناظره عنوان کرد که آقای خانعلی‌زاده «با سرخوشی از تجاوز روسیه به اوکراین دفاع می‌کند».

مقام‌های جمهوری اسلامی علی‌رغم شواهد متعددی که اوکراین و کشورهای غربی ارائه کرده‌اند تا ماه‌ها منکر ارسال پهپادهای نظامی ایران به روسیه بودند و در نهایت آبان ماه گذشته بود که حسین امیرعبداللهیان، وزیر خارجه جمهوری اسلامی، ارسال پهپادهای ایرانی به روسیه را تایید کرد، اما گفت که تعداد این پهپادها محدود بوده و همه آنها قبل از جنگ اوکراین برای مسکو ارسال شده‌اند.

دولت اوکراین مقام‌های جمهوری اسلامی ایران را به «دروغ‌گویی» متهم کرده و اتحادیه اروپا و آمریکا نیز تاکنون چندین بسته تحریمی علیه ایران به خاطر ارسال پهپاد به روسیه برای استفاده در جنگ اوکراین وضع کرده‌اند.

مهدی نصیری در جلسه روز یک‌شنبه علاوه بر موضوع ارسال سلاح از سوی ایران به روسیه برای استفاده در جنگ اوکراین، گفت که «جمهوری اسلامی بنابر شواهد و قرائن دنبال سلاح هسته‌ای بوده‌ است» و به همین خاطر «میلیاردها دلار به مردم و اقتصاد ایران» ضرر زده است.

او عنوان کرد که جمهوری اسلامی یکی از راه‌های پیش روی خود درباره برنامه هسته‌ای و برجام را این می‌داند که «مانند کره شمالی زیر چتر بمب هسته‌ای روسیه» برود، در حالی که «این بدترین راه است؛ چون به روس‌ها اعتمادی نیست و روس‌ها خودشان اکنون در باتلاق جنگ اوکراین افتاده‌اند.»

آقای نصیری با بیان اینکه «من معتقدم برجام اگر زهر هم باشد شیرین‌تر از عسل و گران‌بهاتر از طلاست»، افزود: «امیدوارم مسئولان جام زهر برجام را هر چه سریع‌تر بنوشند.»

مدیر مسئول سابق کیهان با تاکید بر اینکه «ما یک نظام دشمن محور تاسیس کرده‌ایم و عمدتا در پی خلق دشمن هستیم»، گفت: «باید برگردیم و یک ریل‌گذاری جدید در همه ابعاد از جمله سیاست خارجی کنیم. جمهوری اسلامی باید دست از فشار بر مردم و فقر برای مردم بردارد.»



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy