Wednesday, Apr 12, 2023

صفحه نخست » پایتون گیت؛ اظهارات مسخره جمعی از دانشمندان "یک درصد برتر جهان" در حضور رئیسی

kooche.jpgرادیو فردا - اظهارات یکی از استادان دانشگاه در جلسه‌ای با حضور ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور ایران، و توصیفات بی‌پایه‌ و اشتباهی که از زبان برنامه‌نویسی پایتون می‌کند، موج انتقادات را در میان چهره‌های دانشگاهی، سیاسی و فعالان مدنی به دنبال داشت.

ویدیویی که روز چهارشنبه ۲۳ فروردین از برنامه‌ای تحت عنوان «نشست با جمعی از دانشمندان یک درصد برتر جهان» در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است، نشان می‌دهد داوود دومیری گنجی، استاد دانشگاه صنعتی بابل، از پایتون که یک زبان برنامه‌نویسی است به عنوان «یک شبکه قدرتمند جهانی» نام می‌برد که با استفاده از آن می‌توان روندهای آینده را در حوزه‌هایی از پزشکی تا سیاسی، پیش‌بینی کرد.

هنگام سخن گفتن دومیری گنجی، رئیس جمهور هم در حال یادداشت برداشتن از این سخنان است.

***

این اظهارات به‌ویژه از آن جهت که در حضور رئیس دولت سیزدهم بیان شده است، خبرساز شد تا جایی که کاربران شبکه‌های اجتماعی به طعنه از آن با عنوان «پایتون گیت» نام بردند و پرسش‌هایی درباره نفوذ افراد کم‌بضاعت علمی در حلقه نزدیکان سیاست‌گذاران کشور به میان آمد.

محمد فاضلی، جامعه‌شناس و استادیاد سابق دانشگاه شهید بهشتی، از جمله چهره‌هایی بود که به این رخداد واکنش نشان داد و در توییتر نوشت: «باید ترسید از هزاران جلسه‌ای که در آنها مقامات در معرض دانشمندان پایتونی قرار می‌گیرند؛ پایتونیسم منطق برنامه‌ریزی می‌شود؛ و سیاستهای پایتونی پنهان و آشکار وضع و اجرا می‌شوند.»

تحلیل کانال کوچه:

داود دومیری گنجی صاحب ایده پیش بینی جهان با پایتون کیست؟

ایشون تحصیلکرده رشته مکانیک و رئیس پیشین دانشگاه تخصصی فناوری‌های نوین آمل است! او مدتی هم ریاست اسبق بنیاد ملی نخبگان استان مازندران را بر عهده داشت! این استاد یک درصدی هم اکنون استاد دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل است.

سه سال قبل در روزهایی که بیماری همه‌گیر و کشنده کرونا به تازگی در ایران شیوع یافته بود، جمعی از فرماندهان سپاه پاسداران از دستگاه تقلی کرونایاب به اسم «مستعان ۱۱۰» رونمایی کردند که سازنده آن ادعا می‌کرد ویروس کرونا را از صد متری تشخیص می‌دهد. حاصل این نمایش یک رسوایی بزرگ برای سپاه پاسداران بود که به ابزار شوخی و طنز بدل شد.

ادعای پیش‌بینی آینده با پایتون بار دیگر ماجرای « مستعان» را زنده کرد و بسیاری با اشاره به این امر نسبت به صلاحیت مشاوران مقامات جمهوری اسلامی و ادعاهای بی‌منطقی که ممکن است مبنای سیاست‌گذاری قرار بگیرد هشدار دادند.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy