Friday, Apr 21, 2023

صفحه نخست » ضرب و جرح ملی پوش ووشو ایران بعد از کناره گیری در حمایت از معترضان

01_asadian2.jpgبی بی سی - فرشید اسدیان، ملی‌پوش سابق تیم ملی ووشو در ایران که در جریان اعتراضات پس از کشته شدن مهسا امینی از تیم ملی این کشور کناره گرفت، توسط ماموران امنیتی به بهانه تفتیش خودرو مورد ضرب و شتم قرار گرفته است.

آقای اسدیان مهرماه گذشته در حمایت از معترضان از تیم ملی ووشو کناره گرفت. به گفته یک منبع آگاه، پس از آن آقای اسدیان برای ساعاتی بازداشت و گذرنامه‌اش توقیف شده است.

به گفته این منبع، طی هفته‌های اخیر فشار زیادی برای اظهار پشیمانی و بازگشت به تیم ملی روی این ورزشکار وجود داشته و پس از مقاومت این عضو سابق تیم ملی ووشو حدود دو هفته قبل ماموران امنیتی ساعت ده شب و به بهانه تفتیش خودرو در پارکینگ باشگاه جلوی او را می‌گیرند و پس از آن با شوکر و ضربات مشت و لگد به ضرب و شتم او می‌پردازند.

به گفته این منبع آگاه، آقای اسدیان بر اثر ضربات وارده بیهوش می‌شود و سپس به کمک یک رفتگر به بیمارستان منتقل می‌شود.

تصاویری که به دست بی‌بی‌سی فارسی رسیده آثار کبودی ناشی از ضربات را روی صورت آقای اسدیان نشان می‌دهد.

فرشید اسدیان در پستی که چند روز پیش در صفحه اینستاگرام خود منتشر کرده ضمن اشاره به این حمله نوشته «با وجود فشارهای روحی و البته حمله فیزیکی چند هفته قبل در پارکینگ باشگاه به من و فشار حداکثری عوامل حکومت برای بازگشت به تیم ملی»، همچنان «بر عهدی که با مردمم بستم، هستم.»01_asadian.jpgآقای اسدیان که متولد ۱۳۷۲ در تبریز است، نخستین بار در سال ۱۳۸۵ به تیم ملی ووشو دعوت شد و طی سال‌های حضورش در تیم ملی ووشو برنده چندین مدال در رقابت‌های جهانی و آسیایی شده است.

از زمان آغاز اعتراضات پس از مرگ مهسا امینی در ایران تعداد زیادی از ورزشکاران به خاطر حمایت از معترضان تحت فشارهای امنیتی قرار گرفته‌اند.


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy