Sunday, Apr 23, 2023

صفحه نخست » چهره مافیایی ایرلندی به ایران گریخت

mafia.jpgآمریکا برای دستگیری دانیل کیناهان پنج میلیون دلار جایزه تعیین کرده است

ایندیپندنت فارسی - یک چهره مافیایی ایرلندی با فرار از دبی به ایران گریخته است تا از دست قانون فرار کند. روزنامه ایرلند ایندیپندنت (که ارتباطی با ایندیپندنت فارسی و مجموعه روزنامه‌های ایندیپندنت ندارد) این خبر را روز شنبه به طور اختصاصی منتشر کرد.

دانیل کیناهان برگزارکننده بازی‌های بوکس است، اما در عین حال در صدر یک گروه سازمان‌یافته جنایتکار به نام «کارتل کیناهان» قرار دارد. یک سال پیش بود که وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد برای پیدا کردن این چهره ۴۵ ساله، پنج میلیون دلار پاداش تعیین کرده است. پاداش‌های مشابهی برای سایر اعضای کارتل که عمدتا از خویشاوندان او هستند، نیز تعیین شده است.

fbi.jpgنهادهای انتظامی در سراسر جهان به‌دنبال دستگیری کیناهان‌اند. به گزارش ایرلند ایندیپندنت، کیناهان در ماه‌های گذشته نگران شده بود که مقام‌های امارات متحده عربی او را تحویل پلیس آمریکا یا ایرلند بدهند. این روزنامه گفت طبق برخی دعاوی او در چند سال اخیر کوشیده «مقادیر عظیمی» به برخی چهره‌ها در دبی پرداخت کند تا از خود و خانواده‌اش حفاظت کند.

یک منبع آگاه به این روزنامه ایرلندی گفت: «دانیل و خانواده‌اش نمی‌خواهند با خطر [دستگیری در امارات] مواجه شوند و به نظر می‌رسد حداقل فعلا این‌جا را ترک کرده‌اند. اخیرا مواردی بوده است که مقام‌های امارات قبول کردند مجرمان را به سایر کشورها همچون آمریکا تحویل دهند. اعضای خانواده کیناهان می‌ترسند که از آن‌ها برای چانه‌زنی استفاده کنند».

این روزنامه ایرلندی مدعی شد که کارتل کیناهان با «گروه‌های تروریستی در ایران رابطه» دارد. به نظر می‌رسد این گروه جنایی ایران را به‌دلیل فقدان وجود رابطه استرداد مجرمان و هرگونه تماس دیپلماتیک بین ایران و آمریکا انتخاب کرده است. ایران البته با ایرلند روابط دیپلماتیک دارد.

مطالب بیشتر در سایت ایندیپندنت فارسی

با شدت گرفتن تحریم‌های بین‌المللی، احتمال ورود کیناهان به کشورهای دیگری همچون یمن، عمان، قطر و قزاقستان هم مطرح شده بود. کارشناسان می‌گویند کیناهان پیش از این سعی کرده از طریق ایران پول‌شویی کند. چند ماه پیش، این خبر مطرح شده بود که کریستی کیناهان، پدر کیناهان که خود قبلا به‌دلیل قاچاق هروئين و قرص‌های اکستاسی محکوم شده بود، کوشیده برای جمهوری اسلامی جت‌های جنگنده بخرد.

کیران کانینگهام، خبرنگار روزنامه «آیریش دیلی استار» در ایرلند، در برنامه رادیویی نیوزتاک گفت: «اگر او در ایران باشد به نظرم بر ایران فشار خواهد آمد. ایران معمولا در مقابل فشار بین‌المللی (به‌خصوص از طرف آمریکا) کند عمل می‌کند. اما به نظرم پناه دادن به کیناهان‌ها فکر خیلی هوشنمدانه‌ای نخواهد بود».



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy