Sunday, Apr 23, 2023

صفحه نخست » پیام وزیر اطلاعات دولت اسرائیل پس از سفر رضا پهلوی

isr.jpgما با هم فلک را سقف بشکافتیم

رادیو فردا - دو روز پس از پایان سفر رسمی شاهزاده رضا پهلوی و همسرش به اسرائیل، وزیر اطلاعات دولت بنیامین نتانیاهو که نماینده این کشور در میزبانی از آن‌ها بود، به‌فارسی توئیت کرد که «ما با هم فلک را سقف بشکافتیم و طرحی نو درانداختیم».

در ایران اما علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی، روز شنبه دوم اردیبهشت، اسرائیل را «موجودیتی غاصب» نامید و بار دیگر ادعا کرد که در حال «فروپاشی سریع» است.

گیلا گاملی‌اِل، وزیر اطلاعات و عضو ارشد حزب حاکم لیکود، سفر رضا پهلوی را برای اسرائیل «پرافتخار» توصیف و تأکید کرد که این دیدار «یک سرآغاز است».

توئیت خانم گاملی‌ال پس از آن منتشر شد که رضا پهلوی شنبه‌شب در بازگشت به آمریکا «از مردم اسرائیل، آقای رئیس‌جمهور اسحاق هرتزوگ، آقای نخست‌وزیر بنیامین نتانیاهو، خانم وزیر گیلا گاملی‌ال و همه دیگر مقامات، رهبران اقتصادی، دانشمندان و اعضای جامعه ایرانی در اسرائیل»، سپاسگزاری کرد.

او افزود که با این سفر «توانستیم به احیای روابط دوستانه میان دو ملت ایران و اسرائیل کمک کنیم؛ یک ایران دموکراتیک در آینده به دنبال تبادلات فرهنگی، علمی و اقتصادی با اسرائیل و دیگر همسایگان در منطقه خواهد بود».

نماینده دولت اسرائیل گفته است که دیدارها و تماس‌ها با رضا پهلوی برای احیای «دوستی دیرینه دو ملت» ادامه خواهد یافت.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy