Monday, Apr 24, 2023

صفحه نخست » بریتانیا سپاه پاسداران را به طور کامل تحریم کرد

01_3pa.jpgایران وایر - بریتانیا، ایالات متحده آمریکا و اتحادیه اروپا اعلام کردند تحریم‌های تازه‌ای را علیه جمهوری اسلامی ایران وضع کرده و بریتانیا سپاه پاسداران را به طور کامل در فهرست تحریم‌های خود قرار داده است.

بر اساس بیانیه مطبوعاتی که دولت بریتانیا روز دوشنبه ۴ اردیبهشت منتشر کرده است، این تحریم‌ها به دلیل نقض گسترده حقوق بشر توسط جمهوری اسلامی وضع خواهد شد.

در این بیانیه آمده که دولت بریتانیا تمام اجزا و نهادهای زیر مجموعه مرتبط با سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را تحریم خواهد کرد.

دفتر دادستانی کل و همچنین پلیس امنیت اخلاقی نیروی انتظامی، دو نهاد دیگر جمهوری اسلامی هستند که بریتانیا تحریم کرده است.

👈مطالب بیشتر در سایت ایران وایر

دولت بریتانیا گفته از اکتبر سال ۲۰۲۲، بیش از ۷۰ مقام و نهاد ایرانی را به دلیل نقض حقوق بشر در فهرست تحریم‌های خود قرار داده و به این ترتیب شمار افراد تحریم شده به ۳۰۰ نفر رسیده است.

جیمز کلورلی وزیر خارجه بریتانیا ضمن اعلام خبر تحریم‌های تازه گفته «رژیم ایران مسئول سرکوب وحشیانه مردم و صدور خونریزی به سراسر جهان است»

او گفته بریتانیا و شرکای بین‌المللی‌اش امروز بار دیگر «روشن می‌کنند که سرکوب وحشیانه حکومت را نادیده نمی‌گیرند و به اقدامات گسترده‌ خود ادامه خواهند داد تا این رژیم در خصوص اقداماتش مسئول باشد»

تحریم‌های بریتانیا به طور خاص چهار فرمانده سپاه پاسداران یعنی، حبیب شهسواری فرمانده سپاه در استان آذربایجان غربی، احمد خادم فرمانده قرارگاه کربلا، محسن کریمی فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی و محمد نظر عظیمی فرمانده قرارگاه منطقه‌ای نجف اشرف سپاه پاسداران را هدف قرار می‌دهد که متهمند در تیراندازی به سوی معترضان غیرمسلح نقش داشته‌اند.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy