Wednesday, Apr 26, 2023

صفحه نخست » عضو مجلس خبرگان در بابلسر به قتل رسید + انتشار لحظه شلیک

01_te.jpgبی بی سی - منابع خبری در ایران گزارش داده‌اند که عباسعلی سلیمانی، نماینده سیستان و بلوچستان در مجلس خبرگان رهبری، در حمله مسلحانه در بابلسر کشته شده است.

روح الله سلگی، معاون سیاسی امنیتی استانداری مازندران، به خبرنگار مهر گفته است که ضارب دستگیر شده است.

میزان، پایگاه خبری قوه قضائیه ایران، گزارش داد که در این حادثه سه نفر مجروح شدند. بنابر گزارش رسانه‌های ایران سلیمانی با شلیک گلوله «در محدود میدان شهربانی بابلسر» کشته شده است.

بنا بر گزارش‌های محلی، سلیمانی نقشی موثر در جریان سرکوب اعتراضات دانشجویان دانشگاه زاهدان در سال‌های ۱۳۸۸، ۱۳۹۲ و ۱۳۹۶ و نیز سرکوب اعتراضات مردمی، بازداشت، پرونده‌سازی و شکنجه معترضان داشته است.

***

محمود حسینی‌پور، استاندار مازندران، به شبکه خبر صدا و سیما گفت «هنوز انگیزه ضارب مشخص نشده اما تحقیقات اولیه نشان می‌دهد این اقدام تروریستی نبوده است».

یک شاهد به پایگاه خبری «حوزه» گفته است که عباسعلی سلیمانی «در بانک ملی نشسته بود که فرد ضارب اسلحه نگهبان بانک را گرفت و او را به رگبار بست.‌» بر اساس ویدئویی که خبرگزاری فارس وابسته به سپاه منتشر کرده، شخصی که با سلاح در بانک بدون هیچ مانعی تردد داشت، از پشت سر به عباسعلی سلیمانی شلیک کرد. برخی منابع هم، ضارب را «محافظ بانک» معرفی کرده‌اند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم وابسته به سپاه پاسداران، محمود حسینی‌پور، استاندار مازندران، ضارب را «یکی از عوامل نگهبانی مجموعه بانک» معرفی کرده و گفته که «بی‌هدف به آیت‌الله سلیمانی شلیک کرده است.»

محمدجواد اکبرین، روزنامه‌نگار، در واکنش به سخنان استاندار مازندران در توییتی نوشت: «مثلا می‌خواهد توجیه کند که اتفاق امنیتی خاصی نیفتاده؛ ولی نمی‌فهمد که ناخواسته دارد اعتراف می‌کند جامعه چنان از روحانیان متنفر است که اگر اسلحه ببیند به نزدیکترین آخوند اطرافش شلیک می‌کند.»

در این حال، به نوشته ایرنا، احمد وحیدی، وزیر کشور، برای «بررسی جامع و کامل ابعاد مختلف این حادثه تا دستیابی به نتیجه» دستور صادر کرده است.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy