Sunday, Apr 30, 2023

صفحه نخست » چطور شکایت از صدای تفنگ به قتل‌عام یک خانواده منجر شد

killer.jpgپنج نفر، از جمله کودکی هشت ساله و دختری ۱۵ ساله در خشونت روز جمعه در سن جاسیتو کانتی جان باختند

ایندیپندنت فارسی - به گفته مقام‌های تگزاس شنبه (۲۹ آوریل)، مردی اهل تگزاس متهم است که پس از اینکه همسایه‌ها از او خواستند دست از تمرین تیراندازی در حیاط خانه‌اش بردارد، به آنان تیراندازی کرده است.

طبق اعلام دفتر کلانتری سن جاسینتو کانتی، پنج نفر، از جمله کودکی هشت ساله و دختری ۱۵ ساله، در این خشونت جمعه‌شب کشته شدند.

این مرد مسلح که فرانسیسکو اوروپزای ۳۸ ساله معرفی شده است، پس از درخواست همسایه‌های برای توقف تمرین تیراندازی در حیاط خانه‌اش به دلیل اینکه فرزندانی دارند که می‌خواهند بخوابند، با یک مسلسل مدل ای‌آر-۱۵ به آنان تیراندازی کرد. به گزارش ان‌پی‌آر، اوروپزا پس از اعمال خشونت از صحنه جرم گریخت، اما اینک در محاصره مجریان قانون قرار گرفته است.

به گزارش واشنگتن‌پست، کلانتر گرگ کیپرز گفت: «این همسایه‌ها به در خانه‌اش رفته‌اند و گفته‌اند... «هی آقا، می‌شود این کار را نکنی؟ ما اینجا بچه نوزاد داریم که می‌خواهد بخوابد» یا از این قبیل. بعد به خانه‌شان برگشتند و پس از آن ویدیویی از او داریم که با تفنگ ای‌آر-۱۵ خود وارد محوطه جلو خانه‌ آن‌ها می‌شود.»

جان‌باختگان که بین هشت تا چهل و چند سال سن داشتند، اصالتا هندوراسی بودند. به گزارش رسانه یونیویژن ۴۵ هوستون، مسئولان حاضر در صحنه [جرم] به خبرنگاران گفتند که آقای اوروپزا که خارجی غیرقانونی اهل مکزیک بوده، پیش از این واقعه اسفناک جمعه‌شب دست‌کم دو بار از کشور اخراج شده بوده است.

مطالب بیشتر در سایت ایندیپندنت فارسی

در ادامه توجه شما را به تمام دانسته‌ها در مورد این تیراندازی جلب می‌کنیم:

انگیزه تیراندازی

وقوع این تیراندازی را حدود ساعت ۱۰:۳۰ شب در ساختمان ۱۰۰ خیابان والترز در منطقه تریلز اِند به فاصله حدود۴۵ مایلی (۷۲ کیلومتری) شمال شرقی هوستون گزارش دادند.

دستیاران [کلانتر] مامور گشت شب برای رسیدگی به یک مورد شکایت از آزار و اذیت به یک مجتمع مسکونی اعزام شدند.

آنان در راه چندین تماس تلفنی از ۹۱۱ [شماره اضطراری پلیس] درباره یک حادثه تیراندازی در حال وقوع در همان مقصد، دریافت کردند. سه کودک غرق در خون به بیمارستان منتقل شدند و معلوم شد مجروح نشده‌اند. ماموران واکنش اولیه به این واقعه نیز دو شاهد دیگر صحنه جرم را شناسایی و آزاد کردند.

دفتر کلانتری سن جاسینتو کانتی همچنین گفت که «دانسته می‌شد که اوروپزا با تفنگ ۲۲۳ خود جلو در حیاط خانه‌اش تیراندازی می‌کند که گواه این امر نیز پوکه‌هایی است که حیاط افتاده است.»

قربانیان

به گفته پلیس، نام قربانیان اعلام نشده است تا نخست به خویشاوندانشان اطلاع داده شود.

مقام‌ها گفته‌اند یکی از اعضای این خانواده به کنار توری حیاط رفته و از این مرد مسلح خواسته است که از تیراندازی در حیاط پشتی خانه‌اش را متوقف کند. ظاهرا مظنون سپس گفته آنجا ملک خودش است و سپس این خشونت رخ داده است.

جوان‌ترین قربانی این تیراندازی هشت سال داشت. این گزارش همچنین می‌افزاید که دو زن قربانی را در اتاق‌خواب و روی دو کودکی یافتند که از این مصیبت جان به در برده‌اند.

کیپرز گفت «این دو خانم هندوراسی که روی این دو کودک دراز کشیده بودند، برای حفاظت از کودکانشان چنین کرده بودند.»

در زمان وقوع این حادثه غم‌انگیز ۱۰ نفر در این خانه بوده‌اند.

مظنون

مظنون دستگیر نشده و معلوم نیست کجای تگزاس است. دفتر کلانتری سن جاسیتو کانتی پیش‌تر در نشستی مطبوعاتی اعلام کرد که گمان می‌رود که او از کشور گریخته باشد، اما گزارش‌های تازه‌تر نشان می‌دهد او در منطقه هوستون-کلیولند است.

بر اساس گزارش‌ها، یکی از بازماندگان، لحظه‌‌ای را که مظنون با مسلسل وارد این خانه شد، فیلمبرداری کرده است.

به گزارش ای‌بی‌سی، اوروپزا حدود یک متر و ۷۲ سانتی‌متر قد توصیف شده است و طبق آخرین مشاهدات، شلوار جین آبی و پیراهنی مشکی و چکمه‌های کارگاهی به تن داشته و موهای سیاه کوتاه دارد.

امسال بیش از ۱۷۰ مورد تیراندازی جمعی در ایالات متحده رخ داده است.

به گزارش اسوشیتدپرس، ایالات متحده با سرعتی سرسام‌آور به رکورد کشتار جمعی در ۲۰۲۳ نزدیک می‌شود. انگیزه‌های اعمال این خشونت‌ها شامل طیفی از قتل-خودکشی و خشونت خانگی، تلافی‌جویی‌های خلافکاران، تیراندازی در مدرسه و انتقام‌جویی در محل کار است.

همه مواردی که در این گزارش در زمره کشتار جمعی طبقه‌بندی شده‌اند، از اول ژانویه به جان باختن چهار نفر به بالا منجر شده‌اند.

در واکنش به این خشونت مرگبار جمعه‌‌شب، هواداران ایمنی در برابر اسلحه، از قوانین سهل‌انگارانه اسلحه در تگزاس به شدت انتقاد کرده‌اند.

شانون واتس، کنشگر جلوگیری از خشونت مسلحانه و بنیانگذار گروه «مادران خواستار اقدام‌اند»، شنبه در توییتر نوشت: «تفنگ‌ تهاجمی برای استفاده سربازان بسیار آموزش‌دیده در میدان‌های نبرد طراحی شده است، نه اینکه در بازار در دسترس مردانی خشن برای انجام خیالات کینه‌جویانه باشد.»

خانم واتس در ادامه از واکنش یا درواقع انفعال گرگ ابوت، فرماندار تگزاس، در قبال این کشتار انتقاد کرد. این رهبر سیاسی که شنبه عکسی از سگ خانگی خودش با زیرنویس «آخرهفته‌ای سراسر لبخند» در توییتر منتشر کرد، تا میانه شنبه هنوز بیانیه‌ای در مورد این تیراندازی صادر نکرده بود. ایندیپندنت برای پرسیدن نظر او با دفترش تماس گرفته است.

خانم واتس نوشت: «این است پیام فرماندار تگزاس در توییتر پس از خبردار شدن از تیراندازی مردی با تفنگ تهاجمی به خانواده‌ای در ایالت او و کشتن پنج نفر، از جمله کودکی هشت ساله.»

برت کراس نیز که پارسال پسرش اوزیا را در کشتار جمعی در دبستانی در یوالد از دست داد، این فرماندار جمهوری‌خواه را بابت اشاره نکردن به این تیراندازی مرگبار به باد انتقاد گرفت.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy