Sunday, May 7, 2023

صفحه نخست » دادستان کل کشور: با بی حجابی در هواپیما ها برخورد شود، خلبان ضابط دادگستری است

01_air.jpgبی بی سی - محمدجعفر منتظری، دادستان کل قوه قضائیه با صدور بخشنامه‌ای خواهان برخورد با زنانی شد که در هواپیما حجاب ندارند.

او در این بخشنامه خلبان هواپیما را ضابط قضایی عنوان کرده است که «موظف به تعقیب، توقیف و تحقیقات مقدماتی است.»

دادستان کل در ادامه این نامه نوشته است: «نظر به اینکه موضوع کشف حجاب در ملاء عام متأسفانه مدتی است در بین تعداد اندکی از بانوان رواج یافته و طبق اطلاعات موثق بدخواهان و معاندین نظام مقدس جمهوری اسلامی در ترویج آن و هتک حرمت حکم قرآنی حجاب با برنامه ریزی تلاش دارند که به این امر منکر دامن بزنند.»

در روزهای اخیر تهدیدها و هشدارهای مقام‌های حکومتی در ایران درباره حجاب اجباری ادامه دارد و هم‌زمان گزارش‌ها درباره اعمال محدودیت برای زنانی که از این پوشش سر باز می‌زنند، می‌رسد.

علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی ایران، سر باز زدن از حجاب اجباری را «حرام شرعی و حرام سیاسی» خوانده است.

در بخشی از این نامه آمده آست:

نظر به اینکه موضوع کشف حجاب در ملاء عام متأسفانه مدتی است در بین تعداد اندکی از بانوان رواج یافته و طبق اطلاعات موثق بدخواهان و معاندین نظام مقدس جمهوری اسلامی در ترویج آن و هتک حرمت حکم قرآنی حجاب با برنامه ریزی تلاش دارند که به این امر منکر دامن بزنند.

با توجه به تبصره ماده ۶۳۸ قانون مجازات اسلامی کشف حجاب در معابر و انظار عمومی جرم انگاری و برای آن مجازات تعیین گردیده است. بنا بر گزارش‌های واصله بعضی از بانوان در داخل هواپیما خصوصاً پرواز‌های داخلی اقدام به کشف حجاب می‌کنند.

بنابر تکلیف قانونی مندرج در ماده ۳۲ قانون هواپیمایی کشور فرمانده هواپیما (خلبان) به عنوان ضابط دادگستری تعریف و دارای وظایف و اختیاراتی است که موظف به تعقیب، توقیف و تحقیقات مقدماتی می‌باشد.

علیهذا مؤکداً به مسئولین مربوط شرکت‌های هواپیمایی خصوصاً به خلبانان محترم ابلاغ شود با مشاهده مرتکبین ابتدا تذکر جدی به چنین افرادی داده شود در صورت عدم توجه نسبت به وظایف قانونی خود اقدام لازم معمول دارند- بدیهی است دادستانی کل کشور آمادگی آموزش لازم را برای آنان اعلام می‌دارد.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy