Friday, May 12, 2023

صفحه نخست » رهبر گروه شیعی مورد حمایت جمهوری اسلامی، موساد را به ترور "امام علی" متهم کرد

akhoond.jpgرادیو فردا - قیس الخزعلی، رهبر گروه «عصائب اهل حق»، از گروه‌های شبه‌نظامی در عراق که مورد حمایت جمهوری اسلامی ایران قرار دارد، با متهم کردن سازمان اطلاعات و عملیات ویژه اسرائیل (موساد) به دست داشتن در قتل علی ابن ابی‌طالب امام اول شیعیان، موجی از جنجال و تمسخر را در شبکه‌های اجتماعی عراقی آفرید.

پنجشنبه ۲۱ اردیبهشت کاربران شبکه‌های اجتماعی توئیتر ویدئویی از سخنرانی قیس الخزعلی با موضوع «اندیشه مهدوی» منتشر کردند که در آن مدعی است: «اصحاب پرچم‌های سرخ که همان موسادند، عامل ترور امام علی هستند».

خزعلی در سخنرانی خود گفت: «قطام از صاحبان پرچم‌های سرخ بود... دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی هم بر جذب نیرو از دو روش پول و زن (برای روابط جنسی) استفاده می‌کنند. قطام هم از همان زنان بود. او به طور حتم آن زمان از نیروهای دستگاه موساد اسرائیل بود و از راه او عبدالرحمن ابن ملجم را [برای ترور امام علی] جذب کردند».

او اضافه کرد که کشتن امام اول شیعیان «به هیچ‌وجه انگیزه شخصی نداشت، بلکه انگیزه سیاسی و جهانی پشت آن بود و در این باره باید باورهای خود را تصحیح کنیم».

بنا بر روایت‌های شیعیان، روزی عبدالرحمن ابن ملجم، قاتل علی بن ابی‌طالب، اعضای قبیله تیم الرباب را دید که برای ۱۰ تن از کشتگان در نبرد نهروان عزاداری می‌کردند؛ نبردی که در آن سپاه علی بن ابی‌طالب سپاه خوارج را شکست داد. در میان عزاداران زنی زیبارو به نام قطام بنت شجنه که پدر و برادرش را در نبرد نهروان از دست داده بود، حضور داشت.

ابن ملجم دلباخته قطام شد و از او خواستگاری کرد، و قطام با این شرط خواستگاری او را پذیرفت که مهریه‌اش ۳۰۰۰ درهم، یک کنیز و یک غلام و کشتن علی بن ابی‌طالب باشد.

بنا بر روایت‌های مسلمانان علی ابن ابی‌طالب روز ۲۱ رمضان سال ۴۰ هجری، مصادف ۱۱ بهمن سال ۳۹ هجری شمسی و ۳۱ ژانویه سال ۶۶۱ میلادی کشته شد. این در حالی است که دولت اسرائیل در آن زمان وجود خارجی نداشت و تأسیس این کشور، ۲۴ اردیبهشت ۱۳۲۷ شمسی (۱۴ مه ۱۹۴۸ میلادی) اعلام شد.

این نخستین بار نیست که قیس الخزعلی سخنانی جنجال‌برانگیز از این دست ایراد می‌کند. او ماه گذشته در خطبه نماز عید فطر مدعی شد که دی‌ان‌ای، صدام حسین رئیس‌جمهور اسبق عراق نشان داده است که او هندی است؛ سخنانی که آن هنگام نیز موجی از تمسخر و انتقاد را برانگیخت.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy