Tuesday, Jun 6, 2023

صفحه نخست » حضور حداکثری مردم منطقه در مراسم خاکسپاری منصوره سگوند + فیلم

shahid.jpgپس از مرگ مشکوک «منصوره سگوند»، دانشجوی حقوق ساکن شهر آبدانان «در پی کناره‌گیری اعتراضی از همکاری با نیروی انتظامی»، امروز سه‌شنبه شانزدهم خرداد، پیکر او با حضور گسترده مردم عزادار به خاک سپرده شد.

در مراسم خاکسپاری خانم سگوند که امروز در روستای ریگ سفید از توابع خرم‌آباد برگزار شد، جمعیت کثیری از مردم با همخوانی آواز معروف لُری «دایه دایه وقت جنگه» با خانواده سگوند، ابراز همبستگی کردند.

پیش از برگزاری این مراسم بسیاری از کاربران در فضای مجازی مرگ او قتل حکومتی دانستند. شاهزاده رضا پهلوی در پیامی ضمن آنکه نوشته بود «جاویدنام منصوره سگوند خطر را به جان خرید، دلاورانه در مقابل خامنه‌ای و رژیم جنایتکارش ایستاد» از مردم لرستان و استان‌های همجوار خواسته بود در مراسم خاکسپاری او شرکت کنند.

طبق اطلاع «ایران‌وایر»، خانم سگوند، پلیس افتخاری نیروی انتظامی در خرم‌آباد بوده و در جریان سرکوب اعتراضات سراسری توسط نیروهای پلیس در استوری‌هایی اعلام کرده بود که دیگر با این نهاد همکاری نخواهد داشت.

وی گفته بود«به عنوان کسی که در داخل بدنه نیروهای نظامی فعالیت داشته‌ام، تا جایی که تونستم سعی کردم واقعیت رو به کسایی که ناآگاه هستن بفهمونم. ما جنایت را با چشم خود دیده بودیم و واقعیت‌ها رو گفتیم. این انقلاب نزدیکتر از آن چیزی که فکرش را بکنید رخ خواهد داد.»

ghathering.jpgیک منبع مطلع به ایران‌وایر گفت که خانم سگوند پس از قطع همکاری با نیروی انتظامی به‌شدت تهدید شده بود و به‌صورت مخفیانه در شهر محل تحصیلش زندگی می‌کرد.

به گفته این فرد آگاه، او شامگاه یکشنبه با یکی از دوستانش تماس گرفته و گفته بود حالش بد شده است. دوست خانم سگوند با اورژانس تماس گرفته اما وقتی ماموران اورژانس به محل رسیدند، خانم سگوند فاقد علایم حیاتی بوده است.

مسولان درمانی استان ایلام با تایید جان باختن این دانشجو، دلیل آن را «ایست قلبی» عنوان کردند.

منابع ایران‌وایر اما می‌گویند خانم سگوند فاقد بیماری زمینه‌ای و سابقه ناراحتی قلبی بوده است و مدت کوتاهی پیش از این رخداد در حساب کاربری اینستاگرام خود نوشته بود: «ما را از مرگ می‌ترسانند انگار ما زنده‌ایم، تا ابد و یک روز جانم فدای وطن..»



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy