Thursday, Jun 8, 2023

صفحه نخست » اطلاعیه ـ فریاد مشترک ما: قیام علیه اعدام

edam3.jpgدر خبرها آمده است: در یک ماه گذشته دست کم ۱۴۲ نفر و در سال جاری میلادی ۳۰۷ نفر در ایران اعدام شده‌اند.

هولناک است! چرخ دنده‌های ماشینِ اعدام جمهوری اسلامی هرگز از کار نیفتاده‌اند. موج سرکوب، کشتار و اعدام در گوشه و کنار ایران، خصوصا در مناطقی همچون بلوچستان، کردستان و خوزستان، شدت یافته و تجربه گذشته به ما آموخته است که ٰرژیم جنایتکار جمهوری اسلامی، اگر با مبارزات مردمی در داخل و خارج از ایران روبرو نباشد، با خیال آسوده‌تری به بازداشت، ربودن مردم در خیابان، دانشگاه، مدارس و محل کار دست می‌زند و در زندان‌ها شکنجه و اعدام می‌کند.

ما، نهادها و تشکل‌های چپ، دموکرات، کلکتیوهای فمینیستی و ال‌جی‌بی‌تی‌کیو‌آی‌ای‌پلاس و فعالین مبارزه علیه ستم ملی، از همان روزهای نخستینِ روی کار آمدن جمهوری اسلامی هم‌چون دیگر گروه‌ها با سرکوب، سانسور، اعدام و شکنجه روبرو بوده‌ایم. بارها تیغ تعقیب و خشونت را بر تن خود دیده و شاهد اعدام بسیاری از هم‌رزمان خود بوده‌ایم. در تبعید و کوچ اجباری نیز به کرات تهدید و آزارهای بی‌وقفه از سوی جمهوری اسلامی را تجربه کرده‌ایم. با این‌وجود همواره تلاش کرده‌ایم خود را متشکل و سازماندهی کنیم و هم‌صدا با داخل در کنار مقاومت مردمی در ایران و علیه سرکوب و ستم بایستیم.

در شرایطی که جامعه ایران، انقلابی سیاسی و اجتماعی به نام ژینا را از سر می‌گذراند، حاکمیت با همان شیوه و سیاست همیشگی به سرکوب مخالفان و معترضان و صدور احکام وحشیانه‌ای چون اعدام و حبس‌های طویل‌المدت ادامه می‌دهد. اعدام ده‌ها تن در طی چند ماه اخیر، گواهی بر میزان سبعیت و خشونت رژیم جمهوری اسلامی است.

edam.jpg

ما، نهادها، تشکل‌ها و فعالینِ چپ و دمکرات خارج از کشور با فراخوان یک تظاهرات سراسری در روز شنبه ۲۴ ژوئن ۲۰۲۳ در همراهی و همبستگی با انقلاب مردم ایران و قیام علیه اعدام از آزادی‌خواهان، نهادها و تشکل‌های زنان، دانشجویان، کارگران، دادخواهان، فعالین علیه ستم ملی، حقوق‌ بشری، محیط زیستی و جامعه ال‌جی‌بی‌تی‌کیو‌آی‌ای‌پلاس برای حضور در این تظاهرات و جلب همبستگی بین‌المللی دعوت می‌کنیم. هر یک جان عزیزی که جمهوری اسلامی می‌گیرد، باید به سندی برای محکومیت و رسوایی آن تبدیل شود، و این ممکن نیست مگر با همبسته شدن ما در قیام علیه اعدام.

#قیام_علیه_اعدام
#مجازات_اعدام_لغو_باید_گردد
#زندانی_سیاسی_آزاد_باید_گردد
#ژن_ژیان_ئازادی
#زن_زندگی_آزادی

نشانی تماس:
notoexecutions@mail2world.com

نهم ژوئن ۲۰۲۳

پلتفرم بلندگو- برلین؛ زنان کنشگر ایرانی در تبعید- برلین؛ کانون پناهندگان سیاسی ایرانی- برلین؛ فمینیستا- برلین؛ کلکتیو زن*، زندگی، آزادی- برلین؛ کمیته دفاع از زندانیان سیاسی- برلین؛ کمیته دفاع از مبارزات دموکراتیک مردم ایران-برلین؛ گروه هم‌آفرینی «ژ» - برلین
کانون کنشگران دموکرات و سوسیالیست- هانوفر
کمیته ادغام پناهندگان ایرانی (کاسل)؛ جوانان در تبعید از شهر هامبورگ
شورای حمایت از اعتراضات مردم ایران- کلن؛ کمیته بین‌المللی علیه اعدام- کلن؛ همکاری نیروهای چپ، دمکرات و آزادیخواه-کلن
«کمیته مبارزه برای آزادی زندانیان سیاسی» - (لندن، فرانکفورت، کلن و هلند)
کلکتیو ژینا - هلند
مجمع پشتیبانی از مبارزات مردم ایران- پاریس
قانون برابر برای همه در لندن؛ شورای اکس مسلم در بریتانیا؛ برنامه نان و گل سرخ
کلکتیو انقلابی ژینا در ایتالیا؛ انجمن دموکراتیک ایرانیان- ونیز
کمیته بین المللی علیه اعدام- استکهلم



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy