Sunday, Jun 11, 2023

صفحه نخست » چند توصیه ی دوستانه به شاهزاده رضا پهلوی برای نشان دادن اعتقاد به دمکراسی و پاسخگویی به مردم؛ ف. م. سخن

IMG_3271.jpeg«برخی» از هواداران واقعی شاهزاده و «تمام» هیاهوگران سایبری با دیدن این مطلب بلافاصله با تمسخر خواهند گفت یعنی شاهزاده خودش عقل اش به این چیزها نمی رسد و منتظر نشسته ببیند تو چه می گویی تا به آن عمل کند!

من پیش پیش نظر این «عزیزان» را اینجا بیان می کنم تا نیازی به به زحمت افتادن آن ها نباشد و پاسخ ام این است که آری! شاهزاده هم مثل هر انسان دیگر ممکن است بعضی چیز ها را در نظر نگیرد، خاصه آن که به دلیل مشغله ی زیاد، و مشاوران ضعیف و غیرقابل اعتمادی که دارد این امکان هست که حتی بدیهیات از چشم ایشان دور بماند.

به هر حال من به سهم خود آن چه را به ذهن ام می رسد می نویسم و البته امیدی هم به شنیده شدن آن ها ندارم.

توصیه ی اصلی من این است که «دفتر» ایشان و «مشاوران» شان کمی فعال تر شوند و مثلا صفحه ی توییتر و اینستاگرام ایشان تبدیل به صفحه آگهی تسلیت نشود.

ایشان که متعلق به نسل امروزی هستند باید بدانند که بخصوص در فضای مجازی همه چیز در حال نو شدن و به روز شدن، آن هم در فواصل ثانیه ای ست و در جا زدن و تکرار و کهنگی، در جامعه ی جوان ما پذیرفته نیست.

فرق عالم مجازی با عالم واقع در این است که در عالم مجازی می توان در عرض چند دقیقه مطالب به روز منتشر کرد حال آن که در گذشته برای انتشار یک مطلب و یک نظر و یک واکنش، روزها وقت لازم بود تا آن چه باید گفته می شد روی کاغذ منتشر شود.

یکی از عادت های غیر قابل درک شاهزاده و دفتر ایشان این است که واکنش سریع به سوالات و مسائل روز نشان نمی دهند و ارجاع دادن شان به مثلا توییت یا بیانات چند سال قبل است.

اگر به ایشان گفته شود که هواداران یا طرفدارنماهای شما فلان کار زشت را انجام دادند و این به اسم شما نوشته خواهد شد، بی هیچ توضیحی توییت دو سه سال پیش شان را باز نشر می کنند که من قبلا در این باره صحبت کرده ام و گفته ام کسانی که مطابق روش من عمل نمی کنند از ما نیستند.

من به شیوه ی واکنش پرزیدنت ترامپ و بسیاری از بزرگان سیاست امروز،،، ایشان را ارجاع می دهم که با توییت های به روز و فعال پاسخ موضوعاتی که هر روز مطرح می شد می دادند و این فعال بودن ترامپ بسیار به محبوبیت او اضافه کرد.

این که صفحه ی مجازی ما تبدیل به محل بازنشر چیزهایی که «آدم های معمولی» هر روز منتشر می کنند بشود یا فقط به موارد مرگ و کشتار اشاره کند و اندوه و تاسف ایشان را انعکاس دهد این شایسته ی یک سیاستمدار به روز و فعال نیست.

در مورد مسائل جدی تر مثل دمکراسی و شاهزاده ی همگان بودن و شاهزاده ی دور از «مرگ بر این و آن» گفتن بودن واکنش ها و نوشته های کوتاه و به روز خودِ ایشان یا دفتر ایشان می تواند شک ها و دو دلی ها و بدبینی ها در مورد ایشان را از میان ببرد و مردم ایشان را در میان خود و پاسخگوی سوالات خود احساس کنند.

این ها را گفتم و طبق معمول انتظاری به واکنش نشان دادن ایشان با روشی که تا این لحظه به آن عمل کرده اند ندارم مگر این که تحولی در روش کار «دفتر» ایشان به وقوع بپیوندد.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy