Monday, Jun 12, 2023

صفحه نخست » تلاش جمهوری اسلامی برای سلب مسئولیت از قتل پویا مولایی‌راد

marg.jpgصدای آمریکا - در حالی که کشته شدن پویا مولایی راد پسرعموی مادر کیان پیرفلک توسط نیروهای امنیتی در جریان برگزاری سالروز تولد کیان در روستای پرچستان ایذه خشم عمومی را برانگیخته، جمهوری اسلامی تلاش دارد خانواده کیان پیرفلک را عامل این رخداد معرفی کند.

نورنیوز رسانه نزدیک به شورای عالی امنیت ملی جمهوری اسلامی با انتشار توییتی ماه‌منیر مولایی راد مادر کیان پیرفلک را بسترساز کشته شدن دو نفر در جریان سالروز تولد کیان پیرفلک معرفی کرده است.

نورنیوز نوشته است: «جنایت امروز در ایذه و شهادت سروان قنبری مامور مظلوم فراجا که بسترساز اصلی آن مادر مرحوم کیان پیرفلک و جریانهای ضدانقلاب بودند و انتشار گسترده خبر کشته شدن فرد مهاجم در رسانه‌های معاند نشان می‌دهد که رأفت اسلامی درباره چنین افرادی جواب نمی‌دهد و باید قاطعانه با آنها برخورد شود.»

نورنیوز به نقل از جانشین پلیس خوزستان مدعی شده است که: «همزمان با فراخوان معاندان در سالروز تولد کیان پیرفلک، در یکی از ایستگاههای تامین امنیت عمومی شخصی با هویت معلوم با خودروی تیبا عمدا به پلیس حمله کرد و سروان قنبری را به شهادت رساند. پلیس هم اقدام به تیراندازی کرد که فرد مهاجم مجروح شد و در بیمارستان فوت کرد.»

از سوی دیگر حساب ۱۵۰۰‌ تصویر در همین رابطه نوشت: ‏از برخی نزدیکان «پویا‌مولایی‌راد»⁩ پرس و جو کرده‌ایم و هیچ یک، روایت جمهوری اسلامی مبنی بر کشته شدن یا زیر گرفته شدن مامور حکومت را تایید نکرده‌اند و چنین روایتی را رد می‌کنند.

این حساب همچنین نوشته است: ‏«تعداد زیادی از مردم ایذه و نزدیکان کیان پیرفلک بازداشت شده‌اند. کسی از مادر کیان و همچنین عموی کیان خبر ندارد و احتمال می‌دهند شاید آنها هم بازداشت شده باشند.»

گفتنی است پسرعموی ماه‌منیر مولایی‌راد، مادر کیان پیرفلک، روز یکشنبه ۲۱ خرداد، پس از مراسمی که برای تولد ۱۰ سالگی او بر سر مزارش در شهرستان ایذه برگزار شد، با شلیک گلوله ماموران کشته شد.

منابع خبری می‌گویند پویا مولایی‌راد ۲۱ ساله بود و در روستای پرچستان ایذه که پیکر کیان در آن دفن شده است، کشته شد. در این حال، فضای ایذه و مناطق اطراف آن امنیتی گزارش شده است.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy