Wednesday, Jun 14, 2023

صفحه نخست » صدور حکم ضارب عباسعلی سلیمانی، روحانی حکومتی

zareb.jpgایران وایر - بنا بر اعلام رئیس کل دادگستری استان مازندران، برای نگهبان بانکی که با اسلحه به «عباسعلی سلیمانی»، نماینده مجلس خبرگان شلیک کرده و سبب مرگ او شده بود، حکم قصاص صادر شده است.

«عباسعلی سلیمانی»، نماینده مجلس خبرگان و نماینده سابق علی خامنه‌ای در سیستان و بلوچستان در روز ششم اردیبهشت برای انجام کار بانکی به یکی از شعب بانک ملی در بابلسر رفته بود که با شلیک مستقیم نگهبان بانک کشته شد.

رئیس کل دادگستری استان مازندران گفته قاتل سلیمانی را به اتهام مباشرت در قتل عمد، به «قصاص نفس» محکوم کرده و این رای پس از «قطعیت و نیز انجام تشریفات قانونی» قابل اجرا خواهد بود.

👈مطالب بیشتر در سایت ایران وایر

محمدصادق اکبری همچنین گفته است اعتراف‌های «صریح» متهم و «نتایج حاصله از جمیع تحقیقات» دلیل صدور این حکم بوده است.

بر اساس گزارش‌ خبرگزاری‌های ایران انگیزه ضارب «تروریستی» نبوده و او مقتول را با فرد دیگری اشتباه گرفته است. روزنامه «همشهری» وابسته به شهرداری تهران یک روز بعد از این اتفاق در گزارشی مدعی شد که این قتل ناشی از اختلاف نگهبان بانک با معاون بانک «بر سر مسائل کاری» بوده و ضارب گفته که او را با «برادر روحانی معاون بانک» اشتباه گرفته است.

اما روایت دیگری در فضای مجازی مطرح شد که بر اساس آن مقتول برای دریافت سه میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان وجه نقد به بانک ملی بابلسر مراجعه کرده و رئیس بانک اعلام می‌کند این میزان وجه در بانک موجود نیست.

طبق این روایت، سلیمانی با عصبانیت اعلام می‌کند که ۴۲۰ میلیارد تومان در این شعبه پول دارد و سروان حبیبی، بازنشسته نیروی انتظامی، که به‌ صورت قراردادی در بخش نگهبانی بانک کار می‌کرد به همکارش می‌گوید «من دیشب پول خرید یک شانه تخم‌مرغ را نداشتم» و سپس صدای گلوله شنیده شد.

قتل این روحانی در بابلسر همزمان با اعتراضات سراسری و حملات دیگری به روحانیون در شهرهای ایران بوده است.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy