Saturday, Jun 24, 2023

صفحه نخست » ایرانیان خارج از کشور بدون ترس و حتی با داشتن پرونده قضایی به کشور بازگردند

kharej.jpgبی بی سی - معاون اول قوه قضائیه ایران، ایرانیان خارج از کشور را «حتی با داشتن پرونده قضایی» برای بازگشت به ایران دعوت کرد و گفته ایرانیان در خارج ترسی از بازگشت به کشور نداشته» باشند. حجت‌الاسلام محمد مصدق وعده داده که «تضمین» می‌کند ایرانیان خارج از «در فرودگاه دستگیر نمی‌شوند».

محمد مصدق که در مراسم هفته قوه قضائیه درباره اقدامات جدید این قوه سخرانی می‌کرد، از لزوم حمایت از ایرانیان خارج از کشور برای بازگشت به ایران و جذب سرمایه‌گذاران ایرانی در خارج کشور گفته است.

آقای مصدق در پاسخ به پرسش خبرنگاران درباره وضعیت ایرانیان خارج از کشور به «برخی از ایرانیانی که هیچ مشکلی ندارند اما از آمدن به کشور ترس دارند»، تضمین داده که بدون مشکل می‌توانند به کشور باز گردند.

او گفته در فرودگاه نیز هیچ اتفاقی برای آنها نخواهد افتاد: «در فرودگاه بازداشت نمی‌شوند، حتی در صورت داشتن پرونده قضایی، بعدا به پرونده آنها رسیدگی خواهد شد.»

او همچنین تاکید کرده که به ایرانیان ساکن خارج از کشور در صورت داشتن پرونده قضایی کمک خواهند کرد.

معاون اول قوه قضائیه ایران تاکید کرده که سرمایه‌گذاران ایرانی در خارج از کشور باید جذب شوند و این یکی از اهداف اصلی ریاست قوه قضائیه است.

آقای مصدق تاکید کرده به جز افراد معدودی از ایرانیان خارج از کشور که به گفته او «سرمایه‌گذاران معمولا از این قشر نیستند»، هیچ مشکلی برای حضور در ایران ندارند و دولت و قوه قضائیه از بازگشت ایرانیان به خارج از کشور استقبال می‌کنند.

پیش‌تر در تاریخ ۱۲ خرداد اسماعیل خطیب، وزیر اطلاعات ایران در جریان گردهمایی روسای نمایندگی جمهوری اسلامی در خارج از کشور تاکید کرده بود حل مشکلات، دغدغه‌ها و نگرانی‌های ایرانیان خارج از کشور در اولویت وزارت اطلاعات قرار دارد و آنها «آمادگی لازم را برای حل این مشکلات» را دارند.

سخنان معاون اول قوه قضائیه در حالی مطرح شده است که طی سال‌های گذشته بسیاری از ایرانیان خارج از کشور و دو تابعیتی بعد از بازگشت به ایران بازداشت شدند و با اتهام‌های امنیتی به زندان‌های طولانی مدت محکوم شدند.

در تازه‌ترین مورد، فریبا بلوچ، فعال حقوق زنان بلوچ ساکن بریتانیا، گفته است که پسرش که از بریتانیا به ایران رفته، به دست نیروهای امنیتی بازداشت شده است.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy