Sunday, Jun 25, 2023

صفحه نخست » مرگ مشکوک یک جوان در پی یورش نیروهای انتظامی به یک مهمانی شبانه

party.jpgرادیو فردا - یورش نیروهای انتظامی مشهد به یک «مهمانی مختلط» در مشهد به «سقوط مشکوک و کشته شدن یک جوان» منجر شد و مقام‌های قضایی این شهر بدون ارائه هرگونه توضیحی درباره نقش حمله این نیروها در کشته شدن این جوان، به بهانه «مختلط بودن» و «کشف حجاب» برگزار کننده این مهمانی را بازداشت و زندانی کردند

روزنامه قدس چاپ مشهد گزارش داد: «جوانی که در پارتی مختلط یکی از ساختمان‌های مجتمع توریستی آبادگران شرکت کرده بود بر اثر سقوط از تراس طبقه ششم جان خود را از دست داد.»

این مهمانی پنجشنبه شب اول تیر ماه در مجموعه توریستی آبادگران شهر مشهد در حال برگزاری بود که نیروهای انتظامی مشهد به بهانه «مختلط بودن» و کشف حجاب به آن یورش بردند اما در جریان ورود ماموران به این مهمانی یک جوان به طرز مشکوکی با سقوط از سالن مهمانی در طبقه ششم این مجتمع توریستی کشته شد.

روزنامه قدس چاپ مشهد با این عنوان که « نیروی انتظامی به خاطر تماس همسایگان» و به بهانه «مهمانی مختلط» به محل این مهمانی وارد شده است، افزود که پس از ورود ماموران، «یک جوان که قصد فرار داشته با سقوط از طبقه ششم این ساختمان جان خود را از دست داده است.»

بنابر این گزارش، قاضی ویژه قتل شهر مشهد «پس از ورود به این پرونده، دستور پلمب» واحدی از مجموعه توریستی آبادگران که این سانحه در آن رخ داده است را صادر کرد.

مقام‌های قضائی و انتظامی مشهد تاکنون درباره دلایل یورش ماموران انتظامی و دلایل و نحوه کشته شدن این جوان توضیحی ارائه نکرده‌اند.

همچنین روزنامه قدس در گزارش خود اشاره‌ای به بازداشت یا متهم شدن نیروهای انتظامی در ارتباط با کشته شدن این جوان نکرده است اما نوشته که قاضی ویژه قتل مشهد شخص برگزار کننده این مهمانی که سالن آن را از مجموعه توریستی آبادگران اجاره کرده بود، بازداشت و «زندانی» شده است.

روزنامه قدس که وابسته به مجموعه آستان قدس رضوی است همچنین نوشته «این مجلس یک پارتی مختلط با سرو مشروبات الکلی بوده است» و این پرونده همچنان «در دست بررسی» است.

کشته شدن جوانان حاضر در مهمانی‌ها در اثر یورش نیروهای انتظامی در موارد متعددی پیشتر نیز در شهرهای مختلف ایران رویداده است.

با این حال در سال‌جاری این اولین مورد از جان باختن یک جوان در جریان یورش نیروهای انتظامی به یک مهمانی به بهانه «مختلط بودن» و «کشف حجاب» است.

پیشتر در روز سوم اردیبهشت ماه نیز در باغ شازده ماهان «تذکر حجاب» گروهی از نیروهای بسیج به اعضای یک خانواده گردشگر که از هرمزگان به این شهر سفر کرده بودند و بروز درگیری به کشته شدن «کلثوم افتاده‌پور» از اعضای این خانواده گردشگر منجر شد.

اعضای خانواده کلثوم افتاده‌پور چندی بعد به سایت رویداد ۲۴ در ایران گفتند که پس از جان باختن او تا زمان خاکسپاری، نیروهای امنیتی «حتی نگذاشتند جسد او را ببینیم و پزشک قانونی نگاه کند که مشخص شود جای ضربه بر پیکر او وجود دارد.»

اعتراضات زن، زندگی، آزادی به عنوان گسترده‌ترین اعتراضات علیه جمهوری اسلامی نیز شهریور پارسال پس از کشته شدن مهسا امینی حین بازداشت توسط نیروهای گشت ارشاد آغاز شد.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy