Monday, Jun 26, 2023

صفحه نخست » نگرانی فرمانده کل سپاه از "سوریه‌ای شدن" ایران

salami.jpgرادیو فردا - فرمانده‌کل سپاه پاسداران ادعا کرد که «دشمنان» با استفاده از «توطئه‌ها و فتنه‌ها» می‌خواهند ایران به سرنوشت سوریه دچار شود.

حسین سلامی روز دوشنبه ۵ تیر در یک سخنرانی مدعی شد که «شهرهای سوریه نمونه‌ای از آن چیزی است که دشمن برای مردم ایران می‌خواهد.»

او همچنین از این‌که «دشمنان می‌خواهند» که «فقر، از بین رفتن تجارت و امنیت، بیوه کردن زنان و یتیمی فرزندان» در ایران حاکم شود، ابراز نگرانی کرد.

سلامی در ادامه گفته که نیروهای سپاه برای رسیدن به آرامش و امنیت باید «جانفشانی» کنند و «رفاه ملت را به رفاه خود ترجیح دهند.»

این سخنان در حالی بیان می‌شود که سپاه پاسداران یکی از نیروهای سرکوب جمهوری اسلامی بوده و در آخرین مورد، نقش پررنگی در بازداشت‌های گسترده، برخورد خشونت‌بار و کشتن معترضان در جریان اعتراض‌های سراسری سال ۱۴۰۱ داشته است.

فرمانده‌کل سپاه همچنین از تلاش نیروهای مسلح برای «تأمین و بهبود معیشت مردم» سخن گفته اما توضیح نداده چگونه این کار را انجام می‌دهند.

تابستان سال گذشته فرمانده ارتش جمهوری اسلامی اعتراف کرد که نتوانسته برنامه پنج ساله خود برای رفع «دغدغه‌ معیشت» کارکنان این بخش از نیروهای مسلح ایران را به نتیجه برساند و به همین دلیل عذرخواهی کرد.

از سوی دیگر در سال‌های اخیر چندین پرونده فساد اقتصادی در داخل ایران فاش شده که در آنها به نقش سپاه پاسداران و نیروهای بلندپایه‌اش اشاره شده است.

فساد ۸ هزار میلیارد تومانی در بنیاد تعاون سپاه یکی از این پرونده‌ها بود که بر اساس یک فایل صوتی منتشر شده در رادیو فردا در بهمن ۱۴۰۰ از گفت‌وگوی محمدعلی (عزیز) جعفری، فرمانده وقت کل سپاه پاسداران و صادق (میرزاحسن) ذوالقدرنیا، معاون سابق اقتصادی و سازندگی سپاه پاسداران ابعادی از آن فاش شد.

در این فایل به نقش محمدباقر قالیباف، شهردار وقت تهران و رئيس فعلی مجلس ایران، قاسم سلیمانی، فرمانده سابق نیروی قدس سپاه، جمال‌الدین آبرومند، معاون وقت هماهنگ‌کننده سپاه و حسین طائب، مسئول اطلاعات سپاه در این پرونده اشاره می‌شد.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy