Tuesday, Jun 27, 2023

صفحه نخست » گزارشی از دومین نشست سالانه حزب سوسیال دموکرات و لائیک ایران

Social_Democrat2.jpgهمراه با نخستین همایش همسازی ملی جمهوری خواهان دموکرات و لائیک

این نشست و همایش در روزهای دوم و سوم تیرماه ۱۴۰۲خورشیدی برابر با ۲۳ و ۲۴ ژوئن ۲۰۲۳ میلادی در پاریس برپا شد. بنابر تصمیم بنیان گذاران حزب سوسیال دموکرات و لائیک ایران (همسازی ملی جمهوری خواهان)، این حزب در شهرداری پاریس به ثبت رسیده است. در اساسنامه‌ی حزب سوسیال دموکرات و لائیک ایران (همسازی ملی جمهوری خواهان)، آمده است:

۱-۱همکاری ایرانیان با همسازی ملی جمهوریخواهان سوسیال دموکرات و لائیک ایران، منوط به گرایش به همسازی و درخواست و پذیرش اسناد: باور نامه (۱)، اهداف (۲) و مبانی ساختاری (۳) و سایر مصوبات (۴) آن میباشد.

۱ -۲ همکاری با همسازی ملی جمهوری خواهان سوسیال دموکرات و لائیک ایران به صفت افراد حقیقی است.

۱- ۳ از آنجا که "هر حزب و هر اجتماع برای خود مرامی دارد و هیچ وقت حاضر نمی‌شود از مرام خود دست بکشد و تشکیلات خود را منحل نماید" (دکتر محمد مصدق)، افراد سازمانها و تشکیلات می‌توانند با اعلان رسمی تعلق به همسازی ملی جمهوری خواهان سوسیال دموکرات و لائیک ایران همساز شوند، منوط بر اینکه مرامنامه و اساسنامه تشکل آنان نافی اصول مندرج در اسناد همسازی ملی جمهوریخواهان سوسیال دموکرات و لائیک ایران نبوده و اسناد همسازی را قبول داشته باشند.

هر گونه دگرگونی در بندهای بالا در کنگره و برپایه‌ی پیشنهاد نهاد رهبردی و باشندگان در کنگره انجام می‌گیرد. بر پایه همین رهنمود نهاد راهبردی دومین نشست سالانه‌ی حزب و نخستین همایش همسازی ملی جمهوری خواهان دموکرات و لائیک با همسازی و همراهی اندیشکده آگاهی و شناخت در دو روز نامبرده شده در بالا با شرکت دوستداران و همسازان حزب برپا گشت.

میز گرد نخست را بانو افسانه عوض پور سرپرستی می‌کرد. ایشان عضو اندیشکده آگاهی و شناخت می‌باشد. این میز گرد زیر نام سوسیال دموکراسی، سوسیالیسم و "چالش‌های مدنی" بود. آقای ریموند رخشانی هموند سازمان‌های جبهه ملی در خارج از کشور از آمریکا، آقای رضا علیجانی نویسنده و فعال سیاسی از فرانسه و آقای فرهنگ قاسمی رئیس و سخن گوی حزب سوسیال دموکرات و لائیک ایران از فرانسه در این میز گرد سخن گفتند. بانو زری شمس همساز در نهاد راهبردی حزب سوسیال دموکرات و لائیک ایران میز گرد دوم را با نام "آلترناتیو سازی ها" سرپرستی می‌کرد که امیرحسین لادن راهبر اندیشکده آگاهی و شناخت از آمریکا، کاوه شیرزاد از فرانسه و دکتر حسین موسویان رییس شورای جبهه ملی از ایران در آن سخن گفتند. میز گرد سوم " فدرالیسم، تمرکز زدایی، مشارکت استان‌ها، شهرها، شهرستان‌ها... " نام داشت و آقای اسفند خلف خزانه دار و همساز در نهاد راهبردی حزب آن را سرپرستی می‌کرد. آقای یوسف اردلان از فرانسه، منوچهر تقوی بیات دبیر کل حزب و هموند در نهاد راهبردی حزب از سوئد، کیومرث صابغی از سوئد، دکتر حسن مکارمی از همسازان حزب از فرانسه در آن سخن گفتند.

نشست با گرمی و بسیار دوستانه همراه با نهار برگزار شد و در ساعت ۱۸. ۳۰ به پایان رسید. در سازماندهی و کارپردازی نشست سالانه‌ی حزب سوسیال دموکرات و لائیک ایران بانو هانیه میرزایی همساز در نهاد راهبردی حزب و آقای سعید جعفری همساز حزب نیز تلاش‌های ارزشمندی انجام دادند. کارهای فنی نشست مانند فیلمبرداری، ضبط صدا و از این دست را آقای فرشاد فرح سا انجام داد. این همایش مانند بسیاری از گردهمایی هایی که در میدان‌های شهرها یا سالن‌های سخنرانی‌های گوناگون در سراسر جهان انجام می‌شود و بیشتر با خشونت و... به پایان می‌رسد، نبود، چون چماقداران حکومت پهلوی و لومپن‌های حزب الهی به این همایش راه نداشتند. با سرود‌ای ایران آغاز شد و با شادمانی و کف زدن پایان یافت.

منوچهر تقوی بیات دبیرکل حزب سوسیال دموکرات و لائیک ایران
پنجم تیرماه ۱۴۰۲ خورشیدی برابر با ۲۶ ژوئن ۲۰۲۳ میلادی - پاریس



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy