Thursday, Jun 29, 2023

صفحه نخست » "برگزاری دادگاه بین‌المللی برای مجاهدین خلق"

28-1.jpgدادستان کل کشور مدعی شد ...

ایران وایر - یک هفته پس ازحمله پلیس آلبانی به اردوگاه مجاهدین خلق در این کشور، حالا دادستان کل جمهوری اسلامی ایران از برگزاری «دادگاه بین‌المللی» برای مجاهدین خلق خبر داده است.

به گزارش خبرگزاری ایسنا، «محمدجعفر منتظری»، دادستان کل کشور گفته: «۷۰۰ کیفرخواست علیه منافقین (عنوانی که مقامات جمهوری اسلامی برای اعضای سازمان مجاهدین خلق به کار می‌برند) همراه با لیستی از اسامی تروریست‌های این سازمان در دستگاه قضایی تشکیل و به دادگاه فرستاده شد و به زودی دادگاه بین‌المللی برای مجازات این جانیان برگزار خواهد شد.»

منتظری در مراسم چهل و دومین سالگرد انفجار هفتم تیر ۱۳۶۰ در محل دفتر سابق حزب جمهوری اسلامی واقع در چهارراه سرچشمه تهران، با اشاره به حمله پلیس آلبانی به اردوگاه اشرف سه، گفت که سازمان مجاهدین خلق «بر حسب اتفاق در سی ام خرداد امسال در کشور آلبانی گرفتار تیر غیبی شدند.»

این مقام قضایی ایران با تروریست خواندن مجاهدین خلق و برشمردن برخی از ترورهای این گروه گفت: «با همکاری دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی و قضایی اکنون بر علیه این سازمان خبیث تروریستی ۷۰۰ کیفرخواست همراه با لیستی از اسامی تروریست‌های این سازمان در دستگاه قضایی تشکیل شده و به دادگاه فرستاده شد و به زودی دادگاه بین المللی مجازات این جانیان برگزار خواهد شد.

👈مطالب بیشتر در سایت ایران وایر

آقای منتظری به جزئیات بیشتری از نحوه برگزاری دادگاه و همکاری احتمالی با دولت آلبانی اشاره نکرده است. با این حال جمهوری اسلامی بارها مخالفانش را در خارج از ایران هدف قرار داده است.

امروز همچنین محمد باقری، رئیس ستادکل نیروهای مسلح، در پیامی در مورد سازمان مجاهدین خلق گفته«هیچ دولت اروپایی حاضر به پناه دادن به آن‌ها نیست و مصداق از «اینجا رانده و از آن جا مانده» شده‌اند. این سرنوشت برای اپوزیسیونی که به ملت و وطن خود پشت کرده‌اند و دل خوش به پشتیبانی دشمنان ملت ایرانند، باید عبرت‌آموز باشد.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy