Saturday, Jul 1, 2023

صفحه نخست » حمله خونین ۸ مهاجم با قمه به کنسرت گرشا رضایی

cbanner.jpgهشت فرد ناشناس با قمه و چاقو به کنسرت «گرشا رضایی» حمله کردند

ساعاتی پیش هشت فرد ناشناس با قمه و چاقو به سالن سینما قدس سیرجان که کنسرت «گرشا رضایی» در آن در حال برگزاری بود، حمله کردند.

به گزارش خبرآنلاین، این افراد علاوه بر ایجاد فضای رعب و وحشت و خرد کردن شیشه‌های سالن، قصد ورود به سالن کنسرت را داشتند که با مقاومت عوامل حراست، نتوانستند به داخل سالن کنسرت راه یابند.

هشت فرد ناشناس با قمه و چاقو به سالن سینما قدس سیرجان که کنسرت «گرشا رضایی» در آن در حال برگزاری بود، حمله کردند و علاوه بر ایجاد فضای رعب و وحشت و خرد کردن شیشه های سالن، قصد ورود به سالن کنسرت را داشتند که با مقاومت عوامل حراست، نتوانستند به داخل سالن کنسرت راه یابند.

پس از اطلاع رسانی به ۱۱۰ عوامل انتظامی در محل حاضر شده اند و این هشت نفر متواری شده بودند.

گرشا رضایی و گروهش در سلامت کامل هستند و توسط یک دستگاه اتوبوس از محل برگزاری کنسرت خارج شده اند.

یکی از نیروهای ارشاد با قمه مضروب و بستری است و یکی از عوامل حراست نیز چاقو خورده است.

گزارش تکمیلی:

حمله حامیان «خودسر» نظام با سلاح سرد به کنسرت‌ موسیقی

ایندیپندنت فارسی - خبرگزاری تسنیم با تایید تلویحی وابستگی این نیروها به گروه‌های خودسر هم‌سو با حاکمیت، اعلام کرد پایبندی و احترام به مجوزهای صادر‌شده باید برای همه یکسان باشد

گرشا رضایی، خواننده موسیقی پاپ، خواستار برخورد مراجع قضایی با عوامل برهم‌زننده کنسرتش در شهر سیرجان شد. روز جمعه افرادی باهویت نامشخص با قمه و چاقو به سینما قدس سیرجان، محل برگزاری کنسرت گرشا رضایی، حمله کردند که طی آن ضمن تخریب بخش‌هایی از ساختمان، دو نفر مجروح شدند.

به گفته بهمن بابازاده، خبرنگار حوزه موسیقی، این افراد به شکستن شیشه‌های سالن سینما اقدام کردند، اما با دخالت نیروهای حراست نتوانستند به سالن وارد شوند. گرشا رضایی با ابراز تاسف از این حادثه، آن را مایه شرمساری دانسته و درعین‌حال از سلامت اعضای گروه خبر داده است.

در هفته‌های اخیر با تکرار موارد حمله به کنسرت‌های در حال برگزاری که موجب اعتراض فعالان عرصه موسیقی شده است، وزیر ارشاد جمهوری اسلامی برخی گروه‌های داخلی و خارجی را به بزرگ‌نمایی متهم کرد و گفت: «این افراد دنبال تحریک افکار عمومی و ایجاد دوقطبی‌سازی‌اند تا فضای رسانه‌ای کشور سنگین و آرامش فضای فرهنگ و هنر را از بین ببرند.»

وزیر ارشاد در حالی موارد رخ‌داده را جزئی دانسته است که نیروهای موسوم به خودسر، ۲۵ خرداد با هجوم به تالار وحدت در هنگام برگزاری کنسرت «گروه لیان»، به حاضران حمله‌ور شدند و آن‌ها را مورد ضرب‌و‌شتم قرار دادند.

اما قوه قضاییه ضمن محکوم‌کردن این حمله اعلام کرد رفتار حاضران در این کنسرت زیر پا گذاشتن شئون بوده است و از تشکیل پرونده برای کسانی که اقدام‌های هنجارشکنانه و شادی‌های غیرمتعارف کردند خبر داد.

مطالب بیشتر در سایت ایندیپندنت فارسی

رسانه‌های نزدیک به حکومت نیز ضمن اشاره به کشف حجاب اجباری و رفتار خارج از شئون حاضران در کنسرت‌ها، از اقدامات نیروهای خودسر ابراز نگرانی کردند.

روزنامه‌ جوان با انکار وابستگی عقیدتی این افراد به جمهوری اسلامی، مدعی شد با توجه‌ به اینکه اخلال در روند عادی‌سازی شرایط فرهنگی کشور و دوقطبی‌سازی در جامعه از خواسته‌های حامیان خیزش زن، زندگی، آزادی است، این افراد به جریان‌های خارج از کشور وابسته‌اند.

اما خبرگزاری تسنیم با تایید تلویحی وابستگی این نیروها به گروه‌های خودسر هم‌سو با حاکمیت، اعلام کرد پایبندی و احترام به مجوزهای صادر‌شده باید برای همه یکسان باشد.

هرچند به نظر می‌رسد نهادهای حکومتی و رسانه‌های آنان تلاش می‌کنند با جزئی دانستن این موارد، از بار روانی آن بکاهند، اما مشخص است ناتوانی در مدیریت گروه‌های خودسر که در دولت‌های قبل از جریان‌های فرهنگی گرداننده دولت کنونی حمایت می‌شدند، به معضلی بدل شده است.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy