Saturday, Jul 8, 2023

صفحه نخست » بیانیه مولوی عبدالحمید در ارتباط با حمله به کلانتری زاهدان

hamleh.jpgدویچه وله - در پی حمله افراد مسلح به کلانتری ۱۶ زاهدان یک یا دو مامور نیروی انتظامی و سه مهاجم کشته شدند. مولوی عبدالحمید "از هر نوع خشونت و حمله مسلحانه" اعلام برائت کرده است.

در حالی که خبرگزاری‌های تسنیم و فارس وابسته به سپاه پاسداران از انتحاری بودن این عملیات خبر داده و گفته بودند مهاجمان کمربند انتحاری داشته‌اند اما معاون امنیتی استان سیستان و بلوچستان انتحاری بودن حملات را تکذیب کرده است.

او همچنین گفته مهاجمان از نارنجک استفاده کرده و وارد برجک نگهبانی شدند اما نتوانستند وارد محوطه کلانتری شوند.

خبرگزاری‌های تسنیم و فارس نوشته‌اند: «هم‌اکنون اوضاع تحت کنترل نیروهای امنیتی قرار دارد و درب کلانتری ۱۶ دقایقی پیش بازگشایی شد.»

اما خبرگزاری صدا و سیما نوشته: «با گذشت چندین ساعت از زمان درگیری در اطراف کلانتری ۱۶ زاهدان همچنان صدای تیراندازی شنیده می‌شود.»

👈مطالب بیشتر در سایت دویچه وله

این خبرگزاری همچنین از احتمال کشته شدن دومین مامور نیروی انتظامی خبر داده است.

بیانیه مولوی عبدالحمید

در پی درگیری در زاهدان، مولوی عبدالحمید امام جمعه اهل تسنن این شهر بیانیه‌ای صادر کرد.

او در این بیانیه ضمن ابراز تاسف از "حمله افراد مسلح به کلانتری ۱۶ زاهدان" تاکید کرده است: «اگرچه تاکنون ابعاد این جریان برای بنده مشخص نیست و از کیفیت این حمله و اینکه چه گروه یا افرادی پشت آن هستند، بی‌اطلاع هستم، اما پیشاپیش نگرانی و برائت خویش را از هر نوع خشونت و حملۀ مسلحانه و هر حرکتی که باعث ناامنی باشد اعلام می‌دارم.»

عبدالحمید که از منتقدان حکومت است و تا کنون چنیدن بار نیز از سوی وابستگان حکومت تهدید شده تاکید کرده که: «راه ما پیگیری مشکلات جامعه از طریق مذاکره و انتقاد سازنده است و بر حفظ تمامیت ارضی و امنیت کشور تاکید می‌کنیم و برای رسیدگی به حقوق حقه از طریق صحیح و مسالمت‌آمیز تاکید داریم.»

او از مردم سیستان و بلوچستان و زاهدان خواسته آرامش خود را حفظ کرده و از "هر نوع حرکت و عملی که باعث ناامنی می‌شود پرهیز کنند".

گزارش حال‌وش

سایت حال‌وش که اخبار سیستان و بلوچستان را پوشش می‌دهد از "تصرف" کلانتری ۱۶ زاهدان خبرداد. این سایت همچنین به این نکته اشاره کرده که این کلانتری "واقعه جمعه خونین زاهدان را آفرید".

در جریان اعتراضات سراسری، روز جمعه ۸ مهر نیروهای امنیتی به نمازگذاران در مسجد مکی زاهدان تیراندازی کردند. در جریان این درگیری حدود ۱۰۰ نفر کشته شدند.

این سایت همچنین بر اساس اطلاعاتی که به دست آورده نوشته است: «بسیاری از خیابان‌های زاهدان از جمله آزادگان، مدنی، محدوده رازی، مهر، توحید، مسدود شده و‌عبور و مرور افراد متوقف شده است.»

به گفته منابع این سایت وضعیت شهر امنیتی است و نیروهای نظامی در داخل خیابان‌ها و کوچه‌ها اقدام به تفتیش مردم می‌کنند. این منابع همچنین گفته‌اند "نیروهای ویژه تمامی خیابان‌های ورودی و خروجی منتهی به کلانتری ۱۶ را مسدود کرده‌اند".

حال‌وش همچنین گزارش داده که مردم در حال حرکت به سمت مسجد مکی هستند و نیروهای امنیتی از حرکت مردم به سمت این مسجد جلوگیری می‌کنند. این سایت همچنین ویدیوهایی از پرواز پهپاد بر فراز منطقه درگیری و نیز تیراندازی از روی پشت بام ساختمان‌های اطراف کلانتری ۱۶ منتشر کرده است.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy