Tuesday, Jul 11, 2023

صفحه نخست » فرمانده ناوگان زیردریایی روسیه ترور شد

terror.jpgرادیو فردا - رسانه‌های روسی گزارش می‌دهند که استانیسلاو رژیتسکی، فرمانده ناوگان زیردریایی روسیه در دریای سیاه، صبح روز دوشنبه ۱۹ تیر هنگام دویدن در نزدیکی یک مجموعه ورزشی در شهر کراسنودار در جنوب روسیه به ضرب گلوله فردی ناشناس کشته شد.

استانیسلاو رژیتسکی، ۴۲ ساله، همچنین معاونت فرماندهی برنامه بسیج عمومی نیروهای روس برای جنگ اوکراین را برعهده داشت.

بنابر گزارش‌ها، فرد ناشناس پس از شلیک چهار گلوله به پشت و سینه استانیسلاو رژیتسکی از محل گریخته است. هنوز فرد یا گروهی مسئولیت این سوءقصد را برعهده نگرفته است.

به نوشته رسانه‌های اوکراینی، استانیسلاو رژیتسکی مسئول پرتاب موشک‌های کروز «کالیبر» به اهداف اوکراینی بوده و در حمله موشکی روسیه به شهر وینیتسیا در اوکراین نیز دست داشته است. در آن حمله که ژوئیه سال گذشته انجام شد، ۲۳ شهروند غیرنظامی، ازجمله سه کودک، کشته شدند.

علاوه بر این، فردی با نام استانیسلاو رژیتسکی در پایگاه داده‌های یک وب‌سایت اوکراینی که اطلاعات جنایات جنگی در ارتش روسیه را جمع‌آوری می‌کند، دیده می‌شود.

پرتاب موشک‌های کروز از مدل کالیبر از زیردریایی‌های روسیه در دریای سیاه به سمت شهر وینیتسیا، واقع در ۲۰۰ کیلومتری جنوب غربی کی‌یف، سال گذشته باعث کشته و زخمی شدن ده‌ها غیرنظامی و ویرانی تعداد زیادی از خانه‌های مسکونی شد و تصاویر ویرانی ساختمان بهداری شهر و سوختن چندین خودرو و تراموای شهر از رسانه‌ها پخش شد.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy