Thursday, Jul 13, 2023

صفحه نخست » بی‌شرمی قوه قضاییه

jasad.jpgآثار کبودی روی جسد «پیمان گلوانی» ناشی از بی‌قراری شدید روانی و حرکتی بود

صدای آمریکا - در حالی که خانواده پیمان گلوانی، جوان کشته شده اهل مهاباد، ۲۰ تیرماه از وجود آثار شکنجه بر پیکر فرزندشان خبر دادند و عکس‌های آن را در رسانه‌های اجتماعی منتشر کردند، خبرگزاری میزان وابسته به قوه قضائیه مدعی شد که این آثار و کبودی‌ها ناشی از بسته شدن او به تخت در بیمارستان است.

براساس ادعای خبرگزاری میزان به نقل از پزشکی قانونی، پیمان گلوانی در بیمارستان «بی‌قراری شدید روانی و حرکتی» داشته، به طوری که اجازه هیچگونه آزمایش و انجام سی‌تی‌اسکن مغز و قفسه سینه حتی با وجود تزریق آرامبخش را نداده و به همین دلیل کادر درمان، برای کنترل بیمار ناچار به بستن او به تخت بیمارستانی شده‌اند.

مهراب پوراکبر، دادستان عمومی و انقلاب اسلامی مهاباد نیز مدعی شده بود که «پیمان مام‌احمدی گلوانی» با اتهام «کلاهبرداری» بازداشت و علت مرگ او «بیماری مربوط به پلاسمای خون» بوده است.

پوراکبر همچنین گفته بود که آقای گلوانی «تا روز ۱۴ تیر» در زندان ارومیه بود و در آن روز «به علت بیماری» بستری شد اما ۱۸ تیر به دلیل شدت گرفتن بیماری فوت کرد.

اما دکتر محسن سهرابی، عضو سازمان پزشکان داوطلب کردستان و انجمن آیفا، ۲۰ تیرماه به بخش فارسی صدای آمریکا گفت: «آن چه در عکس‌ها دیدیم این است که پیمان گلوانی شکنجه شده» و او را «ممکن است با چیزی بسته باشند» چرا که «کبودی روی مچ پایش مشهود است.»

او با تأکید بر «شکستگی جمجمه» پیمان با استناد به شرح حالی که نزدیکان او داده‌اند افزود: «پیمان زیر شکنجه دچار کاهش سطح هوشیاری شده و به بیمارستان منتقل می‌شود و بعد از چند روز در آن‌جا فوت می‌شود.»

وب‌سایت «هه‌نگاو» نوشته بود که «مأموران امنیتی دلیل به کما رفتن» او را «سقوط از ارتفاع» اعلام کرده‌اند.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy