Thursday, Jul 27, 2023

صفحه نخست » حریفان تیم ملی فوتبال ایران برای انتخابی جام جهانی ۲۰۲۶ مشخص شدند

wc.jpgایران وایر - مراسم قرعه‌کشی مسابقات مرحله انتخابی جام جهانی ۲۰۲۶ امروز (پنجشنبه) در مقر کنفدراسیون فوتبال آسیا برگزار شد و تیم فوتبال جمهوری اسلامی در گروه E با تیم‌های ملی ازبکستان، تاجیکستان و برنده دیدار تیم‌های هنگ کنگ و بوتان همگروه شد.

کنفدراسیون فوتبال آسیا اعلام کرده که این مسابقات به‌عنوان بازی‌های مرحله انتخابی جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۷هم در نظر گرفته خواهد شد.

همچنین طبق برنامه اعلام شده از سوی AFC بازی‌های دور دوم بین ماه‌های نوامبر ۲۰۲۳(آبان - آذر ۱۴۰۲) و ژوئن ۲۰۲۴(خرداد و تیر ۱۴۰۲) برگزار خواهد شد.

👈مطالب بیشتر در سایت ایران وایر

در مرحله دوم این رقابت‌ها که تیم فوتبال نیز حضور خواهد داشت، از میان ۳۶ تیم که در ۹ گروه چهار تیمی با هم رقابت می‌کنند، تیم‌های اول و دوم هر گروه به دور سوم انتخابی جام جهانی راه می‌یابند.

این ۱۸ تیم مستقیما به جام ملت‌های آسیای ۲۰۲۷ نیز صعود می‌کنند و ۶ تیم دیگر این رقابت‌ها از بین تیم‌های سوم و چهارم گروه‌های نه‌گانه انتخاب می‌شوند.

از میان ۱۸ تیم نهایی راه یافته به مرحله سوم انتخابی جام جهانی نیز در نهایت ۸ تیم از آسیا مجوز حضور در جام جهانی ۲۰۲۶ را به دست خواهند آورد.

رقابت‌های جام جهانی ۲۰۲۶ برای نخستین بار با حضور ۴۸ تیم برگزار می‌شود و سهمیه آسیا از ۱+۴ سهمیه به ۱+۸ سهمیه افزایش یافته است. بسیاری معتقدند از این پس صعود نکردن تیم فوتبال به این مسابقات، اتفاقی غیرممکن و بعید خواهد بود.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy