Saturday, Jul 29, 2023

صفحه نخست » جنجال جسد مصنوعی؛ امیررضا خادم واکنش نشان داد

khadem.jpgایران اینترنشنال - امیررضا خادم، قهرمان سابق کشتی ایران و جهان، در واکنش به ویدیویی از تحویل جسد مصنوعی یک سرباز مفقودشده در جنگ ایران و عراق به پدر و مادرش در یک برنامه‌ صداوسیمای جمهوری اسلامی نوشت: «اعتقادات پاک مردم پاک طینت، نردبانی شده برای بالا رفتن عده‌ای بی‌اخلاق، منافق و منفعت‌طلب!»

در روزهای گذشته در یک برنامه مناسبتی صدا و سیمای جمهوری اسلامی برای محرم، چند مداح، تابوتی را باز کردند و جسدی کفن‌پوش را بیرون آوردند. این جسد به عنوان پیکر یکی از مفقودشدگان جنگ ایران و عراق که پس از ۴۰ سال پیدا شده، در این برنامه به پدر و مادر سالخورده‌ این سرباز تحویل داده شد.

پخش این تصاویر و تلاش مداحان برای متاثر کردن بیشتر این مادر و پدر، با واکنش‌های منفی گسترده مواجه شده است.

امیررضا خادم، قهرمان سابق کشتی و نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی در این‌باره در اینستاگرام خود نوشت: «دیدنِ این ویدیو را توصیه نمی‌کنم. هم شدیدا متاثر کننده است و هم خجالت‌آور!»

مطالب بیشتر در سایت ایران اینترنشنال

او همچنین این رفتار را غیرانسانی توصیف کرد: «کیست که بویی از "انسانیت" برده باشد و به خود اجازه دهد برای بازی با احساساتِ هموطنانِ پاک دل، مادر و پدرِ سالخورده شهیدی را جلوی دوربینِ رسانه ملی! بنشاند و چند تکه استخوانِ فرزندشان را پس از ۴۰ سال بی‌خبری، مقابلشان گذارده و با مجلس گرم‌کنیِ چند مداحِ مدعیِ رهروی راهِ حسین (ع)، برنامه پر‌مخاطب بسازد؟!»

خادم این رفتار را سوءاستفاده دانست و تاکید کرد: «متاسفم که ده‌ها سال است اعتقاداتِ پاک و بی‌غل و غشِ همین قشر مردمِ پاک طینت و معتقد، نردبانی شده برای بالا رفتنِ عده‌ای بی‌اخلاق، منافق و منفعت‌طلب!»

تداوم خیزش انقلابی در محرم

تلاش صدا و سیمای جمهوری اسلامی برای ترویج عزاداری مطلوب حکومت در حالی است که عزاداری‌های مردمی محرم امسال تفاوت‌های فاحشی با سال‌های قبل یافت و علاوه بر اینکه به طور محسوسی از قرائت رسمی جمهوری اسلامی دور شد، نمادهایی از خیزش انقلابی مردم ایران علیه جمهوری اسلامی پس از کشته‌ شدن ژینا (مهسا) امینی در بازداشتگاه گشت ارشاد به آن راه پیدا کرد.

روز گذشته، عزاداران عاشورا در نقاط مختلف کشور در همراهی با خیزش انقلابی مردم تصنیف‌های اعتراضی خواندند و با حضور بر مزار معترضان کشته‌ شده به آنها ادای احترام کردند.

مردم همچنین با پرفورمنس‌های اعتراضی در کنار دسته‌های عزاداری و پخش نذری برای کشته‌شدگان، بر ادامه خیزش انقلابی تاکید کردند.

متفاوت‌ترین عزاداری امسال، با تصنیف «از خون جوانان وطن» در یزد اجرا شد. تصنیفی که با توجه به ویدیوهای رسیده به ایران‌اینترنشنال در روز عاشورا، در برخی شهرها از جمله یزد و اصفهان به وسیله مداحان و دسته‌های عزاداری بازخوانی و هم‌خوانی شده‌است.

همچنین، برخی شهروندان در کنار دسته‌ها و مراسم‌ عزاداری در بعضی شهرها، به نشان اعتراض به سرکوب و کشتار حکومت، با نماد خدانور لجه‌ای، معترض کشته شده پس از جمعه خونین زاهدان، دست و پای خود را به میله‌هایی بستند.

از سوی دیگر عزاداران در آمل، در روز عاشورا با لباس سفید بر مزار محصورشده غزاله چلابی رفته و به او ادای احترام کردند.

ویدیوی دریافت‌شده نشان می‌دهد ششم مرداد مصادف با دهم محرم، فاطمه مجتبایی، مادر غزاله چلابی، همراه با دسته‌های عزاداری که برای ادای احترام مقابل مزار محصور‌شده فرزندش رفته بودند، بدون حجاب اجباری عزاداری کرد.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy